مخالفت راه‌آهن با افزایش قیمت بلیت قطار
وزیر راه با تاکید بر این‌که راه آهن با تقاضای شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برای افزایش قیمت بلیت مخالفت کرده است، گفت:‌ اولویت وزارت راه و شهرسازی عدم اجحاف به حق مردم است.

به گزارش بورس فوری،محمد اسلامی در واکنش به ادعای موافقت با افزایش قیمت بلیت قطار، اظهار کرد: شورای عالی ترابری موافقت خود را با افزایش بلیت قطار اعلام نکرده است.
وی با یادآوری این‌که چندی پیش شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی درخواست افزایش قیمت را داشتند که راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با آن مخالفت کرد، افزود: یکی از الزامات و رویه معمول تعدیل قیمت‌ها، مطرح کردن آن در شورای عالی ترابری است.
وی بیان کرد:‌ در جلسه با شرکت‌های ریلی به آنها گفتیم پیشنهادات خود درباره افزایش هزینه‌ها و قیمت بلیت را ارائه کنند تا در شورای عالی ترابری مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت حمل‌ونقلی ریلی رجا سه شنبه گذشته 5 مرداد 1400 مدعی شده بود:‌ وزیر راه و شهرسازی ما را به دفتر خودش دعوت کرد و قول داد "قبل از این که به مرداد برسید تأیید افزایش قیمت را اخذ کنم". متأسفانه ما در زمان حاضر به‌دلیل رعایت پروتکل‌های مقابله با شیوع ویروس کرونا توان پرداخت حقوق کارکنان را نداریم.
رجبی افزود: امروز متوجه شدیم وزیر راه و شهرسازی از قول خودش شانه خالی کرده است، به ما اعلام شد "برای 10 روز اول مرداد به‌قیمت‌های قبلی بلیت را بفروشید و بعد از یازدهم اعلام می‌کنیم بر اساس نرخ جدید بلیت‌ها عرضه شود".
وزیر راه و شهرسازی در واکنش به این اظهارات گفت: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی می‌توانند هر ادعایی داشته باشند. وزارت راه و شهرسازی در بحث قیمت‌های بخش حمل‌ونقل عمومی دو اولویت اصلی دارد؛ یکی آن که در حق مردم اجحاف نشود، دوم این‌که به سرمایه‌‌گذاری‌های صورت گرفته در بخش حمل‌ونقل از جمله حمل‌ونقل ریلی آسیبی وارد نشود.
اسلامی با تاکید بر این‌که وزارت راه و شهرسازی در تمام بخش‌ها از حقوق مردم و بهره‌برداران حمایت می‌کند، افزود: شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی می‌توانند درخواست خود را به وزارت راه و شهرسازی ارائه دهند که آنرا در شورالی عالی ترابری بررسی کرده و درباره آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

0 نظر:

نظر بدهید