نامزد اصلاحات تائید نشود، اصلاح‌طلبان یک اصولگرا را انتخاب میکنند
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: اگر کاندیداهای اصلاح‌طلب تائید نشوند، نهاد اجماع‌ساز از میان اصولگرایان باقی مانده یک نفر را انتخاب می‌کند.

به گزارش بورس فوری، محمدرضا خباز عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در رابطه با اینکه جریان اصلاح‌طلب از میان اسحاق جهانگیری و علی لاریجانی کدام یک را بیشتر مورد حمایت قرار می‌دهد؟ اظهار داشت: ما دو جریان قوی اصلاح‌طلب و اصولگرا را درون نظام داریم. طبیعتاً تا به حال انتخابات حول محور این دو جریان حرکت کرده است.

وی افزود: اگر شما مروری بر گذشته داشته باشید، عموماً این دو جریان حضور داشتند، یا افرادی که فراجناحی بودند مانند مرحوم هاشمی و رهبر انقلاب که رئیس‌جمهور شدند و بالاتر از یک جریان سیاسی بودند. اکنون هم جریان اصلاح‌طلب فقط آقای جهانگیری را به تنهایی ندارد و حدود ۸ نفر از اصلاح‌طلبان کاندیدا شدند و بعد از تأیید شورای نگهبان، نهاد اجماع‌ساز روی اینها برنامه‌ریزی می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: کسانی که از تأیید شورای نگهبان بگذرند، اگر یکی باشد که دیگر نیازی به نهاد اجماع‌ساز نیست. اگر بیش از یک نفر باشند نهاد اجماع ساز بررسی می‌کند و اول برنامه‌های آقایان برای اداره کشور را می‌بینند و سپس در کشور نظرسنجی می‌کنند که کدام یک محبوبیت بیشتری دارند. بعداً اعلام می‌کنند که کاندیدای ما چه کسی است.

خباز اضافه کرد: بنابراین در حال حاضر کاندیدای اصلاح‌طلبان هنوز مشخص نیست که ما آن را منحصر به فرد کنیم. اما اگر همانند ادوار مختلف در اصلاح‌طلبان هیچ فردی تأیید نشد، باز هم نهاد اجماع‌ساز تصمیم می‌گیرد که در میان اصولگرایان باقی مانده کدام یک به اصلاح‌طلبان نزدیکتر است.

وی تاکید کرد: همین اتفاق برای آقای روحانی افتاد. آقای روحانی اصولگرا و جز جامعه روحانیت مبارز تهران بود اما شورای عالی اصلاح طلبان وقتی به این جمع بندی رسیدند که تفکرات ایشان به اصلاح طلبان نزدیک است، تصمیم گرفتند گرد شمع آقای روحانی جمع شوند و ایشان در مرحله اول انتخاب شد و انتخابات به مرحله دوم نرفت. در نتیجه هنوز برای اظهارنظر در این زمینه که بگوییم اصلاح‌طلبان فقط یک کاندیدا دارند که اگر شرایط نداشت از فرد دیگری حمایت شود، زود است. باید اجازه دهیم تا پایان مهلت شورای نگهبان، روی فرد اظهار نظر کنیم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه در این دوران کار همه ما ترغیب و تشویق مردم به حضور پای صندوق‌های رأی است، گفت: ما به این نتیجه رسیدیم انتخابات حداکثری هم در درون و هم بیرون برای ما مفید است. در درون انسجام داخلی به وجود می‌آورد و امنیت را افزایش می‌دهد و در بیرون هم آثار بسیار مثبتی از جمله اینکه دشمنان از توطئه و طمع در مورد کشور ما دست بردارند، دارد.

خباز در خصوص اینکه اصلاحات بین باخت در انتخابات و حمایت از لاریجانی کدام یک را انتخاب می‌کند؟ اظهار کرد: اصلاً ما به باخت نباید فکر کنیم. اصلاح‌طلبان اول به نظام و کشور می‌اندیشند و بعد به موفقیت خود. اول می‌گویند انتخابات حداکثری باشد بعد می‌گویند اگر انتخابات حداکثری بود و کاندیدای ما رأی آورد به دو هدف رسیدیم و اگر کاندیدای ما رأی نیاورد، به یک هدف خود یعنی انتخابات حداکثری رسیدیم. بنابراین برد و باخت جای نگرانی ندارد زیرا کار سیاسی همین است و یک دور آدم قرار است ببرد و یک دور ببازد. خیلی نباید به اینها اندیشید بلکه باید به نظام و آینده کشور فکر کرد.

0 نظر:

نظر بدهید