اغاز محرم و افزایش قیمت طلا؟!
طلا برخلاف قاعده بازار ایران و جهان حرکت می‌کند! فعالان بازار طلا می‌گویند با وجود شروع تعطیلات تابستانه بازار جهانی و ایام سوگواری محرم در بازار ایران، قیمت طلا رو به صعود است.

به گزارش بورس فوری،با وجود آغاز تعطیلات تابستانه در بازار جهان و شروع ایام سوگواری محرم در ایران، قیمت طلا برخلاف قاعده بازار رو به افزایش است.

در بازار جهان نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، حاکی از آن است که ۷۹ درصد تحلیلگران معتقد هستند بهای طلا صعودی خواهد بود.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر خبر می‌دهد که برخلاف هرسال بازار ایران در آستانه ماه محرم شلوغ‌تر از همیشه است و خرید طلا از سوی مردم رونق گرفته است.

محمد کشتی‌آرای البته پیش‌بینی کرد در این هفته سکه در محدوده ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و طلا در محدوده یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان است.

او درباره تحلیل خود از روند قیمت طلا در بازار جهان هم توضیح داد: ماه آگوست فصل مسافرت‌ است. بنگاه‌های اقتصادی تعطیل و اکثر فعالیت‌ها به نوعی متوقف است و این تعطیلی‌ها تاثیری در روند شاخص‌های کلان اقتصادی نمی‌گذارد. بنابراین پیش‌بینی می‌شود انس جهانی در این مدت افزایش قیمت نداشته باشد.

قیمت طلا از مهر ماه تغییر می‌کند

کشتی‌آرای همچنین گفت: در سه هفته اخیر محدوده نوسان قیمت هر انس طلا نیم تا یک درصد بوده است. به عنوان مثال روز چهارشنبه قیمت هر انس طلا کمتر از هزار و ۸۰۰ دلار بود اما در روز پنج‌شنبه به دلیل اظهار نظر رئیس بانک مرکزی آمریکا درباره عدم بهبود شاخص نرخ بیکاری ارزش سهام در این کشور کاهش یافت. همین مساله باعث افزایش بهای هر انس طلا شد و طلا در بازارهای جهانی رکورد زد و به رقم یک هزار و ۸۳۲ دلار رسید.

او ادامه داد: روز گذشته در آخرین معاملات بهای هر انس طلا به رقم هزار و ۸۱۴ دلار رسید که این رقم نسبت به روز پنج‌شنبه ۱۶ دلار کاهش را نشان می‌دهد. به طور کلی اما قیمت هر انس طلا نسبت به روز شنبه هفته گذشته ۱۱ دلار افزایش پیدا کرده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در ادامه گفت: نوسان قیمت طلا چه در ایران و چه در جهان از اوایل ماه اکتبر یعنی مهر ماه به دلیل اوج گرفتن معاملات نفتی شروع می‌شود.

البته نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا و جواهر گفته بود که اگر اتفاق سیاسی خاصی رخ ندهد، به دلیل کاهش تقاضا در هفته گذشته و همچنین تجربه کاهش تقاضا به دلیل نزدیکی به محرم احتمال کاهش قیمت طلا و سکه وجود دارد.

منبع:تجارت‌نیوز

0 نظر:

نظر بدهید