قیمت سنگ آهن 62% چین نسبت به هفته گذشته با کاهش 19 دلاری به 182 دلار رسیده است.
معاملات آتی سنگ آهن پس از فروش مجدد در پایان جلسه معاملاتی روز جمعه، در میان کاهش مصرف فولاد، به روند افت شدید خود ادامه داد.

به گزارش بورس فوری، معاملات آتی بورس کالای دالیان (DCE) نیز برای تحویل در ماه سپتامبر در جلسه معاملاتی صبح جمعه 30 جولای با 7.33 درصد کاهش مواجه بود. موجودی سنگ آهن در بنادر چین کاهش هفتگی 343 هزار و 400 تنی داشت و به 128.13 میلیون تن در هفته منتهی به 30 جولای رسید. 
بازار هنوز هم درپی کاهش بیشتر تولید به عنوان بخشی از سیاست های دولت چین برای افت تولید فولاد خام تا پایان سال با عدم قطعیت هایی مواجه است. تاکنون مقامات چینی به کارخانه های فولاد 12 استان و همچنین شهرداری های Shanghai و Chongqing ابلاغ کرده که تولید فولاد خام خود را زیر سطح 2020 حفظ نمایند. این اقدامات با کارخانه های مستقر در استان شاندونگ که متعهد شده اند که تولید فولاد خام خود را در سال 2021 درمقایسه با تولید سال گذشته 17 درصد یا 15 میلیون تن کاهش دهند، همراه شده است. شنیده می شود که کارخانه های مستقر در جنوب چین با از دست دادن حدود 17 هزار تن از تولید روزانه خود از اواسط تا اواخر جولای به عنوان بخشی از اقدامات صرفه جویی در مصرف برق در فصل تابستان، تولید فولاد را کاهش داده اند. تقاضای سنگ آهن چین تحت تاثیر کاهش مستمر تولید قرار گرفته که منجر به تمرکز کارخانه ها بر صرفه جویی در هزینه ها و جستجو برای محموله های فاین عیار متوسط با تخفیف شده است.
سطح قیمت سنگ آهن به 182 دلار در هر تن، پایین ترین سطح قیمتی سه ماهه اخیر است زیرا بازار تأثیر کاهش بیشتر تولید در چین را حس کرد و انتظار می رود تا نیمه دوم سال این روند ادامه داشته باشد. بازرگانان چینی در فروش مجدد محموله های قراردادی خود برای کاهش موجودی کالا فعال هستند در حالی که شنیده ها حاکی از آن است که کارخانه ها ذخایر سنگ آهن کمتری را نیز بر اساس نیاز نگهداری می کنند چراکه انتظار دارند که تولید در آینده، بیش از پیش کاهش یابد. تقاضای سنگ آهن در بنادر چین ضعیف گزارش شده که مرتبط با افزایش احتمال کاهش تولید فولاد چین در نیمه دوم سال است.
 

0 نظر:

نظر بدهید