نرخ سنگ آهن صعودی
به دنبال بالاگرفتن تنش با استرالیا، چین کشف عرضه کنندگان جدید سنگ آهن را در دستور کار قرار می دهد

به گزارش بورس فوری، پس از آن که چین اعلام کرده که به دنبال ایجاد منابع جدید جهت تامین سنگ آهن مورد نیاز خود است باز هم تنش های بین استرالیا و چین کانون توجه قرار گرفته است.
کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین اخیرا در جلسه ماهانه خود بیان کرد که شرکت های چینی باید استخراج داخلی معادن برای این ماده اولیه فولادسازی را تقویت کنند ، تنوع منابع وارداتی خود را گسترش دهند و منابع سنگ آهن بیشتری در خارج از کشور را در دستور کار خود قرار دهند. همچنین این کمیسیون اظهار داشت که استرالیا باید دست از آسیب رساندن به همکاری اقتصادی و تجاری با چین بردارد و اقدامات لازم برای توسعه سالم روابط دو جانبه را به کار بندد.
بازار سنگ آهن بزرگترین درآمد صادراتی استرالیا را در دست دارد و روابط چین و استرالیا در هفته های اخیر وخیم تر شده است. اما افزودن این ماده معدنی به انبوهی از محدودیت های موجود برای کالاهای وارداتی از استرالیا با توجه به رکورد قیمتی اخیر و وابستگی چین به عرضه سنگ آهن با کیفیت بالای استرالیا که حدود دو سوم واردات آن را در دست دارد ، اقدامی خطرناک خواهد بود.
اگرچه ممنوعیت کامل غیر قابل تصور است ، اما انواع مختلف محدودیت ها ، تأخیرها یا افزایش تشریفات اداری برای واردات سنگ آهن از استرالیا هنوز می تواند اتفاق بیفتد.
همین عوامل و خبر بالا گرفتن تنش میان این دو قطب تولید و مصرف سنگ آهن جهان، موجب شده تا بهای این کامودیتی بار دیگر با رشد نزدیک به 7 دلاری به 223 دلار افزایش یابد.

0 نظر:

نظر بدهید