در جلسه پایش اقدامات و برنامه های طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس مطرح شد
احیا و فعال سازی ۶۱ معدن در اردیبهشت سال جاری

به گزارش بورس فوری، در راستای اجرای برنامه های توسعه ای ایمیدرو در طرح احیاء و فعالسازی معادن کوچک، ۳۷۱ بسته سرمایه گذاری برای راه اندازی و پیشبرد اهداف این حوزه تهیه شده است.

وجیه الله جعفری که در جلسه پایش اقدامات و برنامه های طرح احیاء و فعالسازی معادن کوچک سخن می گفت، افزود: بسته های مزایده برای اجرا در ۱۰ استان کشور و به صورت پایلوت در استان های مازندران و کرمان تهیه شده است.

وی گفت: بسته سرمایه گذاری فوق در گام نخست، معادن زغالسنگ، مس، سنگ آهن، پلی متال و کرومیت را شامل می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بسته ها به صورت هدفمند تهیه شده و در آن فرآیند واگذاری و همچنین جایگاه مجموعه های حمایتی همچون صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی مشخص شده است.
احیاء و فعالسازی ۶۱ معدن در دومین ماه سال ۱۴۰۰
رئیس هیات عامل ایمیدرو عنوان کرد: در اردیبهشت ماه جاری، ۶۱ معدن احیاء و فعال شد.
جعفری افزود: در سال گذشته ۲۵۳ معدن کوچک و متوسط در کشور، احیا و فعال شد. همچنین طی این مدت ۱۵ واحد فرآوری به منظور صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تامین مواد اولیه ایجاد شد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۴۷۰ معدن از ابتدای طرح تاکنون احیاء و توسعه یافته است، گفت: فعالسازی ۲۰۰ معدن در سال جاری مورد توجه است.
در این جلسه ویدئو کنفرانسی، جمشید ملارحمان مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو، رضا عظیمی مجری طرح احیاء، فعال‌ سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران،فرید دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی، داریوش دیودیده جری طرح ایجاد زیربناهای لازم در معادن بزرگ و مناطق معدنی و امید امامی مدیر معادن ایمیدرو حضور داشتند و سخنانی را پیرامون برنامه ها و اقدامات انجام شده در توسعه معادن کوچک مطرح کردند.

0 نظر:

نظر بدهید