آنچه در مجمع «حریل» گذشت/ آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟
مجمع حریل در هفته گذشته برگزار شد. مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ارائه دادند. در این مجمع درباره سئوالات پیرامون عرضه اولیه زیرمجموعه های این شرکت پاسخ داده شد.

به گزارش بورس فوری، مجمع عمومی عادی سالانه شرکت ریل پرداز سیر با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست باقری به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد.

طلوعی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ به صورت زیر ارائه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت:

عملکرد راه آهن در حمل بار با واگن‌های لبه بلند در سال ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ که به ترتیب حدود ۱۳ میلیارد تن کیلومتر و ۲۱.۳ میلیارد تن کیلیومتر و ۲۰.۷ میلیارد تن کیلومتر و در سال ۱۳۹۹ عملکرد حمل بار با واگن‌های لبه بلند کشور ۱۶.۴ میلیارد تن کیلومتر بوده است.

با توجه به روند رو به رشد شرکت در سال ۹۹ و تعریف پروژه‌ها استراتژیک، بهبود وضعیت عملیاتی و علی الخصوص اضافه شدن ناوگان جدید، شرکت ریل پرداز سیر در سال ۱۳۹۹ با ثبت ۲ میلیارد و ۱۱۳ میلیون تن کیلومتر ۱۲.۶۷ درصد از سهم بازار حمل و نقل بار با واگن‌های لبه بلند را در اختیار داشته که نسبت به دوره مشابه ۰.۲۷ درصد رشد داشته است.

واگن‌های شرکت ریل پرداز سیر از نوع لبه بلند ساخت کشور رومانی و ایران است. ظرفیت بارگیری به ترتیب برای واگن‌های ساخت رومانی و ایران ۵۵ و ۶۸ تن می‌باشد. این نوع واگن‌ها عمدتا برای حمل مواد معدنی استفاده می‌شوند.

در حال حاضر سالانه حدود ۱۵۰ میلیون تن انواع محموله‌های معدنی در کشور جابجا می‌شود که سهم صنعت حمل و نقل ریلی در سال ۹۹ حدود ۳۶ میلیون تن بوده است. به این ترتیب محموله‌های معدنی با ۶۵ درصد بیشترین سهم حجم بار حمل شده ریلی کشور را به خود اختصاص داده است. میزان فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ مبلغ ۷۵۲.۷۶۴ میلیون ریال بوده است.

نتایج عملکرد شرکت در سال ۱۳۹۹:

  • افزایش قریب به ۴۶ درصدی نرخ حمل مالکانه.
  • دسترسی به رکورد بیشترین میزان حمل ۱۲ ماهه تاریخ شرکت تسط واگن‌های ملکی و استیاری در
  • مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بر اساس شاخص تن کیلومتر به میزان ۷ درصد.
  • تحقق ۱۲۱ درصدی برنامه‌های شرکت در بخش تن کیلومتر.
     
مجمع حریل | آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟

میزان فروش سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، حدود ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. علت افزایش درآمد حمل بار نسبت به دوره مشابه سال قبل مربوط به بازاریابی داخلی و بین المللی و اضافه شدن مشتریان جدید و ورود تعدادی از واگن‌های ۶۸ تنی به ناوگان حمل و هم چنین استفاده از ناوگان استیجاری و دو سربار بودن واگن‌ها در مقاطعی از سال بوده است. درآمد سال مالی مورد گزارش بر اساس نرخ‌های قرارداد در حساب‌ها شناسنایی گردیده است.

علت افزایش سود ناخالص سال ۱۳۹۹ نسبت به دوره قبل علاوه بر رشد میزان درآمد استفاده از ناوگان جدید ۶۸ تنی که از معافیت حق بهره برداری برخوردار بوده و باعث کاهش بهای تمام شده شده است. در سود خالص شرکت ۸۶ درصد نسبت به دوره مشابه رشد داشته و با سود خالص ۵۴۲.۲۱۸ میلیون ریالی به ازای هر سهم ۱۴۵ ریال سود ساخته است.

علت افزایش بهای ماشین آلات نسبت به دوره مشابه سال قبل خرید ۳۵ دستگاه واگن ۶۸ تنی و انجام تعمیرات اساسی بر روی برخی واگن‌ها بوده است.

سوالات مطرح شده در مجمع:

آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد؟ تا کنون هیأت مدیره جهت افزایش سرمایه پیشنهادی به سهامدار عمده نداده است.

عرضه اولیه شرکت ریل پرداز نوآفرین چه زمانی است؟ این شرکت قرار بود اسفند ۱۳۹۹ عرضه شود که با توجه به سیاست پولی دولت کل عرضه اولیه‌ها لغو شد. با توجه به فرصت قانونی حداکثر تا آخر مهر ماه ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. ۲۰ درصد این شرکت متعلق به شرکت ریل پرداز می‌باشد. قیمت تمام شده این سرمایه گذاری ۱۲۷ میلیارد تومان بوده است با توجه به قیمت اعلامی جهت عرضه اولیه ارزش بازار این سرمایه گذاری در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

خرید لوکوموتیو باری توسط شرکت نوآفرین چه تاثیری بر عملیات حمل و نقل شرکت دارد؟ تا کنون ۱۲ دستگاه لوکوموتیو خریداری شده است. ناوگان متصل به این لوکوموتیو بهره وری ۵۰ درصدی برای شرکت خواهد داشت.

نرخ حق دسترسی و کشش در سال ۱۴۰۰ تغییر کرده است؟ نرخ کشش از ۹۰۰ ریال به ۱.۱۷۰ ریال افزایش پیدا کرده است. نرخ حق دسترسی هنوز افزایش پیدا نکرده، ولی معمولا در تیر ماه هر سال حدود ۲۵ درصد افزایش می‌بابد.

در انتها به ازای هر سهم ۱۵ ریال سود تقسیم گردید، موسسه حسابرسی وانیا نیک تدبیر به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی آگاهان و همکاران به عنوان بازرس علی البدل انتخاب گردید.

منبع: نبض بورس

0 نظر:

نظر بدهید