نخستین کنفرانس بین المللی بلاکچین رمز ارزها و اقتصاد جهانی برگزار شد
نخستین کنفرانس بین المللی بلاکچین رمز ارزها و اقتصاد جهانی، با حضور مدیران و متخصصین حوزه بلاکچین و رمز ارز به همت کمیسیون ملی یونسکو_ایران و باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو به صورت آنلاین در تاریخ 15 مرداد 1400 برگذار شد.

به گزارش بورس فوری روابط عمومی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو، پیمان سرحدی، رئیس کل باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و رئیس کنفرانس ضمن تشریح اقدامات باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو در حوزه بلاکچین و معرفی باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو به عنوان یک مجموعه بین المللی در حوزه علم، نوآوری و فناوری که زیر نظر کمیسیون ملی یونسکو-ایران و شبکه فدراسیون جهانی باشگاه های یونسکو فعالیت می کند، به بیان ضرورت برگزاری این کنفرانس پرداخت. وی دلیل برگزاری این کنفرانس بین المللی را ایجاد فضای تبادل اطلاعات و افکار اعضای جامعه علمی و بررسی واکنش های جامعه نسبت به موضوع فناوری بلاکچین و ایجاد تحولات اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود طی سال های گذشته به دلیل فضای اقتصادی شکل گرفته و اتفاقات فضای مجازی، حوزه رمز ارز ها و بلاکچین به سمت سطحی شدن رفته است که دلیل برخی از این اتفاقات ورود نکردن اساتید و دانشگاه ها به این فناوری است. سرحدی تاکید کرد: همین موضوع باعث شده تا مردم آگاهی درستی نسبت به این فناوری نو ظهور نداشته باشند و بدون آگاهی وارد بازار های مالی این حوزه شده  و شکست بخورند.

رییس باشگاه نوآوری و فناوری یکی از دلایل مهم برگزاری این کنفرانس در کمیسیون ملی یونسکو را ایجاد بستری برای تعامل نخبگان و توسعه دهندگان حوزه بلاکچین و همچنین ایجاد زیر ساخت های تجاری سازی دانست و گفت: بی توجهی نسبت به این فناوری عواقب جبران ناپذیری دارد چراکه فناوری منتظر ما نمی ماند و سرعت رشد آن سریع تر از تصمیمات کلان ماست. بنابراین باید تلاش کنیم با ایجاد بستری مناسب به رشد و توسعه فناوری های نوظهور کمک کنیم.

در ادامه کنفراس بین المللی بلاکچین رمز ارزها و اقتصاد جهانی از ساعت 12 تا 30/13 پنل تخصصی  "بلاکچین و استخراج رمزارزها (ماینینگ)" با حضور متخصصان و فعالان حوزه بلاکچین، نوید مددی (مدرس و فعال حوزه لاکچین )، مسعود نیلی (رئیس کارگروه استخراج انجمن بلاکچین)، محمدرضا شرفی (عضو کارگروه بلاکچین و رمزارز کمیسیون فاوا اتاق ایران و عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن فناوران زنجیره بلوک)، امیدعلوی (نایب رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور) و وحید والی (مدیر عامل هلدینگ نیک اندیش و عضو انجمن بلاکچین ایران) برگزار شد.

سپس از ساعت 13:45 تا 15:15 پنل تخصصی "گاورننس توکن و حاکمیت در بلاکچین"با حضور  اساتید و فعالان این حوزه ثنا شمسافر (متخصص توسعه کسب و کار در بازار های مالی ) به عنوان مدیر پنل و رضا نورمحمدی (محقق و پژوهشگر در حوزه بلاکچین و ارز های دیجیتال)، نوید مددی (مدرس و فعال حوزه بلاکچین)، علی میزانی اسکویی (آینده‌ پژوه و متخصص حوزه رمزارزها، بنیانگذار و مدیرعامل Ficas، زوگ سوئیس)، سهیل نیکزاد (عضو هیئت موسس و هیئت مدیره انجمن فعالان زنجیره بلوکی) و پیمان سرحدی ( دکترای اقتصاد دانشگاه تهران و فعال در حوزه بلاکچین) برگزار شد.

در ساعت 15:30 تا 17 پنل تخصصی" بلاکچین و غیرمتمرکزسازی اقتصادی (Defi)" با حضور  مارال اسکندری (استاد دانشگاه و مشاور امور ارزی و بین المللی) به عنوان مدیر پنل ، ساناز وفی (سردبیر میهن بلاکچین)، عباس امامی (بنیانگذار و مدیرعامل کارچین)،مهدی نوری (پژوهشگر و مشاور بخش خصوصی و دولتی در حوزه بلاکچین و رمز ارزها)، آرمان پنج‌تن (محقق، مخترع و آینده پژوه ارز های دیجیتال) ،محمد اعلم ملکی (متخصص بازاریابی اطلاعات) و محمدجواد صمدی (قائم مقام شرکت ققنوس) برگزار شد.

و همچنین دو پنل: تخصصی" بلاکچین و حقوق مالکیت فکری (Copyright)" و "زنجیره بلوکی در صنعت بیمه، کارکردها و دستاورد ها" به صورت موازی در ساعت 17:15 تا 18:45 برگزار شد که در پنل " بلاکچین و حقوق مالکیت فکری (Copyright)" محمد طهرانی (مدیر توسعه و کسب و کار شرکت ققنوس) به عنوان مدیر پنل، محمدجعفر نعناکار(حقوق دان و مدیرکل سابق حقوقی وزارت ارتباطات) ،محمدرضا شرفی (عضو کارگروه بلاکچین و رمزارز کمیسیون فاوا اتاق ایران و عضو هیئت رئیسه کارگروه استخراج انجمن فناوران زنجیره بلوک)،احمدرضا بدیهی (مدیر فناوری مستربلیط و عضو سابق آزمایشگاه بلاک‌چین شریف) و افشین حیدرپور(محقق و توسعه دهنده بلاکچین) حضور داشته و مباحث تخصصی خود را در این باره مطرح کردند.

پنل "زنجیره بلوکی در صنعت بیمه، کارکردها و دستاورد ها" با حضور مهناز منطقی پور (دکتری ریاضی کاربردی و نماینده پژوهشکده بیمه به عنوان مدیر پنل و سید مجید بختیار (مدیرعامل بیمه ایران)، محمد علی اخایی (اخایی دانشیار دانشگاه تهران و متخصص در حوزه امنیت و بلاکچین)، علی کمندی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران و رئیس مرکز پژوهشی علوم و مدیریت داده پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران)، شاهین فتاحیانی (عضو هیات مدیره و معاون فنی و مهندسی شرکت سامان نگار حامی بیمه "سنحاب")،محمد جواد حیدری (عضو هیات علمی گروه بیمه های الکترونیک پژوهشکده بیمه) برگزار شد.

همچنین در مراسم افتتاحیه این کنفرانس روشن بخش قنبری (دبیر کمیته ملی دسترسی اطلاعات برای همه)، محمد فرجود (مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران)، مسعود نیلی (رییس کارگروه استخراج انجمن زنجیره بلوک) به عنوان سخنرانان کنفرانس، جنبه های گوناگون بلاکچین ،رمز ارز ها  و اهداف این کنفرانس را مورد بررسی قرار دادند.

لازم به ذکر است در این کنفرانس بین المللی  که از ساعت 30/10 صبح آغاز و تا ساعت 19 ادامه داشت، از میان 130 مقاله ارسال شده جمعا 32  مقاله مورد پذیرش هیئت داوران برای چاپ در مجموعه مقالات و نمایه سازی در مرجع دانش (سیویلیکا) قرار گرفت و همچنین 5 مقاله توسط پژوهشگران ارائه شد.

0 نظر:

نظر بدهید