بیمه مرکزی به درخواست سازمان بورس برای افشای نام اشخاص پاسخ داد
رییس بیمه مرکزی در پی درخواست رئیس سازمان بورس مبنی بر افشای نام اشخاصی که به اطلاعات نهانی شرکت های بیمه‌ای حاضر در بورس دسترسی دارند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش بورس فوری، بیمه مرکزی با صدور اطلاعیه‌ای به دنبال نامه دیرهنگام سازمان بورس درباره کارکنان صنعت بیمه که به اطلاعات خاص مالی دسترسی دارند، اعلام کرد: اطلاعات جامع بیمه‌ای اعم از توانگری مالی، رتبه‌بندی شرکت‌ها و اخبار مجامع در پرتال رسمی قابل مشاهده بوده و نهاد ناظر صنعت بیمه ضمن تاکید بر شفافیت اطلاعات همچنان امانتدار و حافظ اطلاعات شرکت‌های بیمه‌ای خواهد بود.

در مدت زمان حضور شرکت‌های بیمه‌ای در بازار سرمایه، تمامی تدابیر لازم به کار گرفته شده تا از نشت اطلاعات، بهره‌گیری از رانت‌های خبری و اطلاع‌یابی زود هنگام، پیشگیری شده تا راه برای بهره‌برداری‌های غیرقانونی همگان مسدود شود.

صنعت بیمه از نامه دیرهنگام و با تاخیر چندساله سازمان بورس به بیمه مرکزی و بانک مرکزی و بعضی از هلدینگ‌های بورسی استقبال می‌کند و انتظار دارد که امر شفاف‌سازی در بازار سرمایه در بالاترین سطح ممکن دنبال شود.

بیمه مرکزی برای پاسخگویی و تعامل با سازمان بورس آمادگی کامل دارد و در راستای شفافیت حداکثری، فهرست تمامی افراد و کارکنان مرتبط برای اطمینان‌ بخشی به جامعه سهامداران و سرمایه‌گذاران بورسی، ارسال شده است.

صنعت بیمه به عنوان یک ضلع مثلث اقتصادی تاکنون با پشتیبانی از بازار سرمایه و فعالان بازار سرمایه، قریب پنجاه هزار میلیارد تومان در بورس تراکنش مالی داشته که این رقم در کنار ارزش مالی سهام شرکت‌های بیمه در سایر شرکت‌های غیر بیمه ای، عدد چشم‌گیری را نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، رئیس سازمان بورس در هفته‌های گذشته طی نامه‌ای از بیمه مرکزی و چند دستگاه دیگر اقتصادی درخواست کرد تا فهرست اشخاص مطلع از اطلاعات مالی مرتبط با بورس این صنعت را اعلام کند.

منیع: بورس پرس

0 نظر:

نظر بدهید