شفافیت داوطلبان شوراها قبل و بعد از انتخابات ضروری است
رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب استان بوشهر گفت: شفافیت داوطلبان شوراها قبل و بعد از انتخابات ضروری است.

به گزارش بورس فوری، حجت‌الاسلام سید غلامرضا هاشمی اظهار داشت: با توجه به اینکه شوراها و اعضای شورا در واقع نمایندگی از مردم و همه اقشار جامعه را دارند و برای رفع مشکلات روستاها و شهرها و مدیریت شهری بارای مردم انتخاب می‌شوند و با توجه به اینکه بالاخره خواه‌ناخواه کم و زیاد وجوهی و مبالغی به هر طریق در اختیار شوراها و شهرداری‌ها قرار می‌گیرد لذا هر جا پول هست و هر جا ثروت است ممکن است لغزش هم باشد و آنجا لغزشگاه هم است.

وی اضافه کرد: به خاطر همین یکی از مصادیق و شاخصه‌های بسیار مهمی که در انتخاب اعضای شورا مردم باید دقت داشته باشند سلامت نفس و سلامت مالی اعضای شوراها است و به همین خاطر مردم باید در انتخاب اعضای شوراها دقت کنند.

امام جمعه عالی‌شهر ادامه داد: یکی از راه‌هایی که انسان می‌تواند به این موضوع پی ببرد در انتخاب اعضای شورا سابقه زندگی آن شخص و در مسائل مالی افراد است.

سنجش سلامت کاندیداها با شفافیت

وی بیان کرد: اعضای شوراها توسط مردم همان روستا یا همان شهر انتخاب می‌شوند و مردم تا حدودی از وضعیت گذشته آنها خبر دارند و باید با استفاده از مکانیسم‌های مختلف شفاف‌سازی گسترده برای شناخت مردم صورت گیرد.

هاشمی تاکید کرد: برای سنجش سلامت کاندیداهای شوراها، نحوه تبلیغات انتخاباتی آنها و اینکه پول تبلیغات را از کجا می‌آورند و چگونه خرج می‌کنند مسئله بسیار مهمی است که باید برای مردم شفاف باشد.

وی افزود: نکته دیگر اعضای شورا برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند شفافیت مالی است که در واقع هم از زندگی خودشان ارائه می‌دهند و هم مردم از زندگی شخصی آنها برداشت می‌کنند می‌تواند تأثیرگذار باشد.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب استان بوشهر ادامه داد: شفافیت هم قبل از انتخابات و هم بعد از انتخاب توسط اعضای شورا باید انجام شود و می‌تواند مؤثر باشد.

شفافیت قبل و بعد از انتخابات می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در انتخاب افراد داشته باشدوی گفت: کاندیداها باید قبل از انتخاب خود را شفاف معرفی کنند و بعد از انتخابات هم که وارد شورا شدند، باید مواظب باشد از رانت استفاده نکند، از موقعیت خود سو استفاده نکنند، سو استفاده مالی و سو استفاده ابزاری از جایگاه خود نکنند.

هاشمی اظهار داشت: شفافیت قبل و بعد از انتخابات می‌تواند تأثیر بسیار مهمی در انتخاب افراد داشته باشد لذا مردم باید دقت بیشتری داشته باشند و وسواس بیشتری به خرج بدهند و بعد از آن هم اعضای شورا وقتی انتخاب می‌شوند هم لحظه به لحظه باید شفافیت داشته باشه باشند.

کاندیداها بعد از انتخابات هم شفاف باشند

وی تاکید کرد: کاندیداها بعد از انتخاب به عنوان اعضای شوراها باید جلساتی که می‌گیرند و مصوبات که دارند تا جایی که امکانش هست برای مردم علنی کنند و بگویند که حداقل سالی یک بار یا شش ماه یک‌بار بیان کنند که خروجی کار آنها چه بوده است.

رئیس شورای وحدت نیروهای انقلاب استان بوشهر افزود: شوراها باید اعلام کنند که خروجی شورا چه بوده که اینقدر منابع مالی داشته است و اعلام کنند که چقدر هزینه شده و در چه مصرفی و در چه منابعی و در چه جاهایی و در چه راه‌هایی هزینه شده است.

وی ادامه داد: اگر شفافیت مالی در میان اعضای شوراها باشد و مردم بدانند، اعتماد مردم جذب می‌شود. شورا بدون کمک مردم نمی‌تواند موفق باشد و اعضای شورا بدون همکاری و همیاری مردم نمی‌توانند موفق باشند. وقتی که شورا شفاف‌سازی کند طبیعتاً مردم با شهرداری هم بهتر کنار خواهند آمد و همکاری می‌کنند.

 

0 نظر:

نظر بدهید