آمریکا چقدر نفت مصرف می‌کند؟
سال 2020 شاهد آن بودیم که مصرف نفت روزانه آمریکا به کم‌ترین میزان در 25 سال گذشته رسید.

به گزارش بورس فوری، سازمان اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد طی سال گذشته روزانه 18.1 میلیون بشکه نفت در این کشور مصرف شده که کمترین میزان در 25 سال گذشته بوده است. بیشترین کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی در آمریکا مربوط به حوزه حمل و نقل این کشور بوده که نسبت به سال 2019، 15 درصد کاهش داشته است.
اداره اطلاعات انرژی آمریکا می‌گوید: در واقع در تمام بخش‌های اقتصادی این کشور شاهد کاهش مصرف فرآورده‌های نفتی بوده‌ایم. اعمال قرنطینه‌های سراسری و دیگر اقدامات با هدف کنترل شیوع کرونا که طی سال 2020 در آمریکا اجرایی شده اصلی‌ترین دلیل پایین آمدن مصرف نفت در این کشور به خصوص در حوزه حمل و نقل بوده است. در واقع مصرف بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما در این کشور کاهش چشمگیری داشته است. به طول مثال مصرف بنزین 14 درصد ریخته و به روزانه 8 میلیون بشکه رسید که از سال 1997 تاکنون بی‌سابقه بوده است.
44 درصد کل نفت مصرفی آمریکا مربوط به تولید بنزین برای خودروها در این کشور است. حوزه حمل و نقل هم 96 درصد کل بنزین عرضه شده در آمریکا را مصرف می‌کند. مصرف گازوئیل در این کشور هم در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن 8 درصد پایین آمده و 21 درصد نفت مصرفی در این کشور نیز برای تولید گازوئیل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نکته حائز اهمیت اینکه مصرف سوخت هواپیما در آمریکا در سال 2020 نسبت به سال 2019، 62 درصد پایین آمد و به کمترین میزان در 38 سال گذشته رسید. 6 درصد نفت مصرفی در آمریکا هم سهم هواپیماها در این کشور است.

0 نظر:

نظر بدهید