معاون اول قوه قضائیه: بدون اغماض با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کنیم
معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا در ایام انتخابات با حساسیت تخلفات را رصد کرده و بدون اغماض با برهم زنندگان آرامش و امنیت عمومی برخورد خواهد کرد.

به گزارش بورس فوری، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای ظهر چهارشنبه در آئین معارفه رئیس کل دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: در حالی فضای انتخاباتی بر تحولات کشور سایه انداخته است که یک رویداد مهم و خطیری را در انتخاب مردم پیش رو داریم و در چند جنبه انتخابات ریاست جمهوری، شوراها و در برخی از استان‌ها میان‌دوره‌ای مجلس و خبرگان نیز شرایطی متفاوت را در مسیر تحولات سیاسی و اجتماعی کشور رقم زده است.

وی تلاش استکبار جهانی را برای کمرنگ کردن حضور مردم در عرصه انتخابات یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مقابل این خواسته ذلیلانه دشمنان مردم مؤمن و وظیفه‌شناس ایران با حضور در شعب اخذ رأی در روز انتخابات بیشترین تأثیرگذاری را در سرنوشت خود خواهند داشت.

انتخابات ایران متفاوت از انتخابات آمریکاست

معاون اول رئیس قوه قضائیه این حضور را وظیفه شرعی و ملی دانست و گفت: دشمنان تلاش می‌کنند تا انتخابات به روال نظام غرب در ایران اتفاق بیفتد در حالی که پایه‌های انتخابات ایران بر دو محور جمهوریت و اسلامیت بنا شده است.

اژه‌ای با بیان اینکه انتخابات ایران متفاوت از انتخابات آمریکا و حتی انگلیس است، تصریح کرد: در انتخابات ایران اسلامی محور حضور مردم اخلاق‌مداری و اعتقادات است در حالی که در نظام انتخاباتی غرب چنین موضوعی اصلاً مشاهده نمی‌شود و انتخابات حال و هوای غیراخلاقی و غیرانسانی به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: تمام تلاش قوه قضائیه، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بر این است تا اجازه ندهند تخلف و اعمال مجرمانه‌ای شکل گیرد و ضرورت دارد در این راستا مردم ما منافع کشور و مصالح نظام را در اولویت هدفگذاری‌های خود قرار دهند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه با تاکید بر پرهیز کاندیدها و طرفدارانشان را از استفاده بیت‌المال و منابع دولتی در ایام تبلیغات اضافه کرد: اولویت اول اقدامات پیشگیرانه در وقوع جرایم انتخاباتی است اما اگر کاندیدایی و طرفداران آنها خلاف قانون عمل کنند ما بدون تفاوت در بین نامزدها و ستادهای شکل گرفته با آنها برخورد خواهیم کرد.

محسنی اژه‌ای افزود: اصلی‌ترین عنصر ما در این ایام توجه به تأمین امنیت و آرامش مردم است و ضرورت دارد بدون اغماض با متخلفان برخورد کنیم و اجازه ندهیم تا عده‌ای آرامش و امنیت کشور را به هم بزنند.

وی اظهار کرد: با فضاسازی‌های دروغین، ترویج ابتذال و بروز تخلفات و آثار ضداخلاقی و ضدفرهنگی برخوردی قانونی و سریع و صریح خواهیم داشت و تلاش‌مان بر تأمین امنیت جامعه در این روزهای انتخاباتی خواهد بود.

تا حد امکان بازداشت‌ها باید به حداقل برسد

معاون اول رئیس قوه قضائیه به همکاران دستگاه قضا در استان اردبیل توصیه کرد؛ مأموریت و وظیفه خود را با مشورت به پیش ببرند و استفاده از این روش به هیچ وجه خلاف استقلال در تصمیم‌گیری‌ها نیست.

محسنی اژه‌ای بیان کرد: باید بازداشت‌ها را به حداقل برسانیم و بیشتر از راهکارهای جایگزین حبس در مجازات افراد استفاده شده و به نوعی امنیت و آرامش جامعه را تأمین کنیم.

وی گفت: وظیفه قاضی است تا درست و صحیح تشخیص داده و به موقع عمل کند چرا که اجرای به موقع برخی از احکام قضائی بهتر و شایسته‌تر از اجرای سریع و شتابزده آن است.

معاون اول رئیس قوه قضائیه ادامه داد: باید به پیوست‌های امنیتی، رسانه‌ای و تأثیرگذار در فرآیند صدور آرا توجه کنیم تا شرایط مناسبی را در صدور احکام عادلانه و قانون مدار شاهد باشیم.

0 نظر:

نظر بدهید