کدخدایی: هنوز به نتیجه نهایی در بررسی صلاحیت‌ نامزدهای انتخابات نرسیدیم
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه هنوز به نظر نهایی درباره بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان نرسیدیم، گفت: پیرامون داوطلبان بحث‌هایی صورت گرفته اما هنوز نتیجه نهایی حاصل نشده است.

به گزارش بورس فوری،  عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان گفت: امروز دومین جلسه عمومی شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت داوطلبان پست ریاست جمهوری برگزار شد. در این جلسه اسناد، مدارک و پرونده‌ها مورد بررسی قرار گرفت. اعضای شورا بحث‌ها و نظراتی داشتند و لازم بود برخی موضوعات مورد کارشناسی بیشتری قرار گیرد. نهایتاً تا ظهر برخی موضوعات که در دستور کار بود، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: بعد از ظهر هم مجدداً جلسه عمومی شورا برگزار خواهد شد. اگر لازم باشد جلسات دیگری نیز برگزار خواهیم کرد تا در موعد قانونی نتایج بررسی صلاحیت را اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احراز یا عدم احراز فردی از داوطلبان مشخص شده است؟ گفت: هنوز در مورد داوطلبان به هیچ نظر نهایی نرسیده‌ایم چون مطالب مختلفی نسبت به افراد مطرح است که باید یک یک این نظرات کارشناسی و نظرات مراجع رسمی مورد بررسی قرار گیرد. هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.

کدخدایی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رسانه‌ها مطالبی را برای احراز و یا عدم احراز برخی داوطلبان مطرح کردند، نظر شما چیست؟ گفت: بنده نیز نسبت به این مطالب عکس العمل نشان داده و تکذیب کردم. از همه دوستان و علاقه مندان درخواست می‌کنم از انتشار این شایعات بپرهیزند. قطعاً اگر به جمع بندی نهایی برسیم از طریق رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه با توجه به اینکه فردا آخرین روز مهلت اولیه بررسی صلاحیت‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است، آیا فکر می‌کنید در این مهلت کار بررسی صلاحیت‌ها به پایان می‌رسد یا نیاز به استفاده از مهلت قانونی دوم است؟ اظهار داشت: نمی‌توانم قطعاً اظهار نظر کنم اگر در جلسه بعدازظهر بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم در مهلت ۵ روزه نظرات شورا اعلام خواهد شد و در غیر این صورت از مهلت ۵ روزه دوم استفاده می‌کنیم.

0 نظر:

نظر بدهید