هشدار نوبت‌بندی مجدد برق
شرکت توانیر از آغاز این هفته، سیگنال‌هایی مبنی بر احتمال نوبت‌بندی و قطع برق مشترکان خانگی داده بود اما حالا، مدیرعامل این شرکت در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد در صورتی که مشترکان خانگی در مصرف برق صرفه‌جویی نکنند، برق آنان نوبت‌بندی می‌شود و به جز این برق تولیدکنندگان اکسیژن بیماران کرونایی، محدود می‌شود.

به گزارش بورس فوری،شرکت توانیر با توجه به افزایش دما در این هفته از چند روز پیش از مشترکان خانگی درخواست کرد که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند اما امروز، محمدحسن متولی‌زاده، مدیرعامل توانیر توزیع توانیر در نشست خبری با خبرنگاران اعلام کرد در صورتی مصرف برق کاهش نیابد، توانیر مجبور به اعمال خاموشی‌های نوبت‌بندی شده می‌شود.

متولی‌زاده، در جمع خبرنگاران می‌گوید: این هفته به دلیل افزایش دمای هوا شرایط سخت شد و از طرفی به نظر می‌رسد به دلیل قطع نشدن برق در هفته‌های گذشته، مردم حساسیت گذشته را از دست داده‌اند و دیروز مشکلاتی در تامین برق داشتیم. 

مدیرعامل توانیر هشدار می‌دهد: اگر مردم همکاری نکنند، ناگزیریم صنایع فولادی را محدود کنیم که تعدادی از آن‌ها در حال تولید اکسیژن بیماران کرونایی هستند.

این در حالی راست که وزارت نیرو پیش از این اعلام کرده بود که فقط حدود ۴۰ درصد مصرف برق مربوط به مشترکان خانگی است و از این میان بالای ۸۰ درصد مشترکان مطابق الگوی مصرف استاندارد، برق مصرف می‌کنند و با توجه به این که مشترکان ایرانی طبق آمارها مشترکان پرمصرفی نیستند، به نظر می‎‌رسد که مصرف بالای مشترکان برق خانگی، آدرسی غلط برای بحران پیش‌روست.

متولی‌زاده در ادامه تصریح می‌کند: با کاهش تعداد وسایل سرمایشی و روشنایی غیرضروری به راحتی می‌توانیم مصرف بخش خانگی را مدیریت کنیم. 

وی خاطرنشان می‌کند: از مردم تقاضا می‌کنیم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا مجبور نشویم به خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده روی آوریم.

در این نشست خبری، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق هم حضور داشت و او نیز اعلام کرد که این هفته به دلیل افزایش دمای هوا، احتمال خاموشی‌های نوبت‌بندی شده وجود دارد.

رجبی مشهدی که خاموشی‌های ۲۴ ساعت گذشته را با افزایش بار سیستم توجیه می‌کرد، می‌گوید: نیاز مصرف برق کشور در روز گذشته به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید که این مقدار نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته و بخش زیادی از آن به دلیل استخراج غیرمجاز رمزارزهاست و حدود ۲۱۰ هزار دستگاه ماینر در یکسال گذشته کشف شده است.

او می‌گوید: دو هزار مگاوات از مصرف کشور به دلیل رمزارزهای غیرمجاز است و ۲۷ درصد از ماینرهای ضبط‌شده‌ را به کمک و اطلاع‌رسانی مردم کشف کردیم و ۲۰ میلیون تومان پاداش هم برای این اطلاع‌رسانی در نظر گرفته‌ایم.

رجبی مشهدی در آخر استفاده از آب شور دریا در نیروگاه‌ها را نوید می‌دهد و اعلام می‌کند: ما در نیروگاه نکا، سعی داریم از آب دریا برای تامین آب مصرفی نیروگاه استفاده کنیم و امیدواریم ظرف ۲۴ ساعت آینده خبر خوش تامین آب این نیروگاه از آب دریا را به مردم منتقل کنیم.

منبع:تجارت‌نیوز

0 نظر:

نظر بدهید