کاهش قیمت نفت ازسرگرفته شد
قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر نگرانیها نسبت به شیوع کرونای دلتا و متاثر شدن تقاضا برای سوخت در چین، کاهش پیدا کرد.

به گزارش بورس فوری، بهای معاملات نفت برنت ۱۶ سنت کاهش یافت و به ۷۰ دلار و ۴۷ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با ۲.۳ درصد افزایش، بسته شده بود.

بهای معاملات نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۸ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش، به ۶۸ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه ۲.۷ درصد افزایش داشت.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA در این باره گفت: اگرچه هر دو شاخص به میانگین قیمت ۱۰۰ روزه برگشته اند اما فاقد نیروی صعودی برای بهبود معنادار هستند زیرا نگرانیها نسبت به شیوع کرونای دلتا روی جو بازار تاثیر منفی گذاشته است. نیروی صعودی کوتاه مدت در آسیا به سرعت ضعیف شده است.

پکن محدودیتهای سفری را وضع کرده که تقاضا برای سوخت را در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان کاهش خواهد داد و باعث شده است بانک گلدمن ساکس پیش بینی تقاضا در چین در دو ماه آینده را یک میلیون بشکه در روز کاهش دهد. این بانک اعلام کرد سناریوی پایه ما همچنان این است که موج دلتا روی تقاضا از جمله تقاضای چین به مدت دو ماه تاثیر خواهد گذاشت که مطابق با دوره های پیشین از جمله موج کرونا در هند است.

آمار صنعتی نشان داد ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا هم در گزارش ماهانه اش پیش بینی خود از رشد تقاضا برای سوخت در سال ۲۰۲۱ را بالاتر برد و اعلام کرد مصرف در ماه مه تا ژوییه بالاتر از حد انتظار بود و از قیمتها پشتیباین کرد.

دو منبع آگاه به نقل از آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ششم اوت، به میزان ۸۱۶ هزار بشکه و ذخایر بنزین ۱.۱ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. با این حال این کاهش اندکی کمتر از میزان مورد پیش بینی تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود. آمار رسمی ذخایر بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، ویویک دیهار، تحلیلگر کالای بانک کامن ولث استرالیا در یادداشتی نوشت: طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، نیاز به عرضه از سوی اوپک از عرضه اوپک در سه ماهه سوم یک میلیون بشکه در روز و در سه ماهه چهارم امسال ۳۰۰ هزار بشکه در روز فراتر می رود. با کاهش سطح ذخایر تجاری کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا، دورنمای محدود شدن عرضه در بازار از رشد قیمت نفت پشتیبانی خواهد کرد.

0 نظر:

نظر بدهید