حمایت وزیر پیشنهادی نفت از تولید داخل و مخالفت با خام‌فروشی
مدیرعامل هلدینگ برق صبا با اشاره به حمایت وزیر پیشنهادی نفت از تولید داخل و مخالفت با خام‌فروشی، گفت: وی سیاست مداری توانا است که صنعت را می شناسد و بر همه مسائل آن اشراف دارد.

به گزارش بورس فوری،  محسن امیری درباره وضعیت فعلی صنعت برق و انتخاب جواد اوجی به عنوان وزیر پیشنهادی نفت به ایرنا گفت: وزارت نفت با توجه به مشکلاتی که تحریم های ظالمانه ایجاد کرده در زمینه فروش نفت و استفاده از میادین گازی مشترک با مشکلاتی روبرو است.با انتخاب اوجی، وی اجازه نخواهد داد خاموشی به دلیل تامین نشدن سوخت مورد نیاز نیروگاه ها بروز کند.

وی افزود: تحریم ها سبب شد ایران نتواند به راحتی صادرات داشته باشد و همین امر به مشکلات دامن زده است. از طرف دیگر بحث خام فروشی در دولت های قبل به خصوص در بخش پتروشیمی سبب شده، محصول خام از کشور خارج و در عوض محصولات فرآوری شده مورد نیاز صنایع با چند برابر قیمت وارد شود و هزینه تمام شده را افزایش دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: با شناختی که از اوجی دارم و با توجه به تحصیلات مرتبط و سابقه ای که در صنعت نفت و گاز دارد، خواهد توانست از پس مشکلات به خوبی برآید. وی از زمانی که در این هلدینگ فعالیت را شروع کرد، بسیاری از مشکلات شرکت های تابعه را با درایت برطرف کرده و بازدهی شرکت های بزرگ وابسته به بنیاد را تا ۷۰ درصد افزایش داده است.

امیری گفت: اوجی سیاست مداری توانا و دیپلماتی قوی است که صنعت را می شناسد و بر همه مسائل آن اشراف دارد که می تواند تحریم های خصمانه را دور بزند.جلوگیری از خام فروشی اعتقاد به ایجاد جزیره های مجموعه ای پتروشیمی و حمایت از تولید داخل از سایر ویژگی های اوجی است.

0 نظر:

نظر بدهید