وعده افزایش ۱۰۰درصدی واردات واکسن از دو روز دیگر/ کمتر از۲۰ ساله آماده باشند
رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام افزایش ۱۰۰ درصدی واردات واکسن کرونا از دو روز آینده از رایزنی برای واردات واکسن تک دوز برای افراد کمتر از ۲۰ سال خبر داد .

به گزارش بورس فوری، کریم همتی با اشاره به اینکه از پنج شنبه هفته جاری، میزان واردات واکسن دو برابر می شود ، گفت: هر هفته ۵ میلیون دوز واکسن از منابع معتبر، وارد و تحویل وزارت بهداشت می‌شود. در شهریور هم ۲۰ میلیون دوز وارد خواهد شد.

وی افزود: بانک امانات جمعیت هلال احمر را تقویت کردیم و دستگاه‌های اکسیژن ساز و کپسول‌ها و سایر تجهیزات را به صورت امانی در اختیار مردم قرار می‌دهیم. داروخانه‌های جمعیت هلال احمر نیز تقویت شدند و در تهران از هفت داروخانه‌ای که داروی ضد کرونا عرضه می‌کنند، سه داروخانه مربوط به هلال احمر است و از امروز به صورت شبانه روزی و حتی در تعطیلات در خدمت مردم خواهند بود. در این راستا برای واردات دارو و سرم هم حدود ۳۰ میلبارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده تا در اختیار هموطنانی که بضاعت پرداخت هزینه داروهای کرونایی را ندارند،قرار داده شود.

همتی ادامه داد: رایزنی‌هایی هم برای تامین واکسن افراد زیر ۲۰ سال انجام شده است.این واکسن تک دوز است و منابع محدودی در دنیا آن را تولید می‌کنند. قرار شد مقداری برای دانش‌آموزان وارد شود و گروه هدف بعدی مادران باردار و شیرده هستند که واکسن خاص دارند.

0 نظر:

نظر بدهید