امام جمعه ارومیه: اخلاق انتخاباتی در تمام مراحل انتخابات رعایت شود
نماینده ولی فقیه و رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی گفت: اخلاق انتخاباتی در تمام مراحل انتخابات رعایت شود.

به گزارش بورس فوری، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر پنجشنبه در نشست «نقش احزاب در انسجام ملی و مشارکت عمومی» که با حضور دبیران احزاب سیاسی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: آنچه امروز به عنوان اولویت در جامعه مطرح است، افزایش مشارکت مردمی و نیز بالا بردن قدرت بینش سیاسی عموم جامعه است که این امر بدون حضور و اعلام وجود احزاب سیاسی قابل دستیابی نیست.

وی افزود: احزاب از هر طیف و جناحی باید با نگاه فراگیر و در مسیر الهی حرکت کنند تا پیروزی نهایی را برای خود داشته باشند، برای داشتن قدرت مردمی و پذیرش در میان جامعه نیازمند بدنه اجتماعی قوی هستند که این موضوع تنها با حضور در میان مردم و کسب اعتماد اقشار مختلف به دست می‌آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه باید در جا انداختن تحزب و نگرش حزبی فعال باشیم، عنوان کرد: نفرات منتسب به حزب و جریان اساسی، در صورتی که اهداف حزب شفاف و روشن بیان شود و بر اساس همان اهداف رفتار کنند، یقیناً برای مردم نیز قابل پذیرش تر خواهد بود.

وی ادامه داد: عرصه باید برای فعالیت تمام احزاب سیاسی در جامعه مهیا شود، وقتی نظام اجازه فعالیت به جریان‌های سیاسی مختلف داده، باید فعال باشند و نباید این گونه مطرح شود که فعالیت در حزبی خاص موجب محدودیت و رد صلاحیت نفرات می‌شود.

حجت الاسلام قریشی افزود: چتر حمایتی نظام بالای سر تمام احزاب و فعالان سیاسی است که در چارچوب‌های تعیین شده و با مجوزهای قانونی مشغول فعالیت هستند، این افراد که شئون و قوانین مصرح نظام اسلامی را پذیرفته‌اند یقیناً همگی انقلابی هستند و نمی‌توان نگاه محدود به طیف خاصی را در این خصوص داشت.

وی مهمترین مسیله در برهه خاص سیاسی امروز را مشارکت حداکثری عنوان کرد و گفت: تک تک آرای مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی کشور تأثیر دارد و باید ضمن مشارکت حداکثری انتخابی آگاهانه و از روی بصیرت دینی و سیاسی انجام دهیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی نیز در این نشست با اشاره به رسالت ستاد در راستای تبیین مبانی انتخاب اصلح و نیز دعوت مردم برای حضور پرشور در صحنه، گفت: تشکیل جلسات با محوریت تبیین اخلاق انتخاباتی و نیز ارائه راهکارهای جذب حداکثری مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در این راستا طراحی شده و به مرور پیاده سازی می‌شود.

حجت الاسلام بهنام دلریش در خصوص لزوم فعالیت احزاب در جامعه نیز عنوان کرد: احزاب به عنوان حلقه اتصال میان مردم و حاکمیت در حوزه سیاسی هستند که برای داشتن جامعه پویا از منظر سیاسی نیازمند فعالیت بهتر و نیز ارتباط گیری مناسب از سوی کلیه احزاب هستیم.

در این جلسه، تعدادی از دبیران احزاب سیاسی فعال در آذربایجان غربی به ارائه نظرات خود و نیز راهکارهای دستیابی به انتخابات پرشور پرداختند.

 

0 نظر:

نظر بدهید