مدیرعامل «شستا» برکنار شد
شنیده شده محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدیرعامل شستا را که به گفته خودش عملکرد موفقی در این مجموعه داشته و حتی عملکرد موفق این مدیر را به عنوان کارنامه خود در سخنرانی های متعدد به زبان می آورد، دقیقه ۹۰ برکنار کرد.

به گزارش بورس فوری، در حالی هنوز از پشت پرده برکناری یکباره محمد رضوانی‌فر مدیرعامل موفق شستا خبری منتشر نشده است، برخی خبرهای غیررسمی حکایت از درخوست های غیرقانونی از مدیریت شستا دارد که رضوانی فر زیر بار این درخواست ها نرفته، و از دو شب پیش با تغییر در هیات مدیره شستا زمینه برای برکناری رضوانی فر مهیا شده است.

در حالی که کابینه جدید در حال شکل گیری است و وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی دو سه روز آینده به جای آقای شریعتمداری می نشیند، این اقدام وزیر دولت دوازدهم در آخرین ساعت های وزارتش در مجموعه ای که گردش مالی آن سر به فلک می کشد، سوال برانگیز است و بهتر بود هر گونه تغییر و جابجایی در مجموعه ای به این عظمت توسط دولت جدید انجام می شد، هر چند وزیر جدید این اختیار را دارد که این تصمیم شتابزده را ملغی کند.

اخیار غیررسمی از برکناری دقیقه 90 مدیرعامل شستا در حالی است که آقای محمد شریعتمداری طی یکی دو سال اخیر در سخنرانی های متعددی از کارنامه موفق آقای رضوانی فر در شستا حمایت کرده و به آن افتخار می کرد.

به عنوان نمونه، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی 25 بهمن 99 در مراسم رونمایی از قریب 200 محصول جدید و افتتاح بیش از 14 پروژه بازسازی توسعه‌ای شستا خطاب به مدیران شستا گفته بود: به هیچ وجه از سرعت شستا کم نکنید و با قوت تا آخرین روز پروژه‌های نیمه کاره را تکمیل و تلاش کنید تا آنها را به اتمام برسانید. خوشحالم که نظم در کنار شفافیت را به کار گرفته‌اید و یکی از افتخارات بزرگ شستا این بود که صورت‌های مالی را در کدال ارائه کرد که در عمر شستا سابقه نداشت.

شریعتمداری با بیان اینکه برای ایجاد سامانه‌های شفافیت قدم‌های خوبی برداشتیم گفته بود: شفافیت یک دستور اداری بود که بعد از تعهدم به نمایندگان مجلس در جلسه رأی اعتماد در دستور کار قرار گرفت و شستا گل سرسبد انجام فعالیت‌های شفاف ساز بود که در این عرصه قدم‌های خوبی برداشته است. قبلاً هم از برنامه‌های شفافیت رونمایی کرده‌ایم. عده‌ای به ناحق انتقاد می‌کنند که چرا از شفافیت زیاد می‌گوئیم. از این پس هم از شفافیت زیاد سخن می‌گوئیم زیرا ما را به سمت کارایی و اثربخشی بیشتر و خروج از فساد و جلوگیری از بروز آن هدایت می‌کند.

همچنین وزیر کار 9 تیر در صحن مجلس بیان کرده بود: حاصل تمامی اقدامات در مجموعه وزارت کار منجر به صیانت از دارایی های شرکت شستا و سازمان تامین اجتماعی شده است. در زمان ورود من به وزارت کار سود حاصله شناسایی شده در آخرین مجمع عمومی شستا 1200 میلیارد تومان بود اما امروز در آخرین مجمع 34 هزار میلیارد تومان تعیین شده است. 

وی تصریح کرده بود: امروز در سایت شرکت شستا بالغ بر 12 هزار صفحه از اقدامات این شرکت به صورت شفاف بارگذاری شده و نمایندگان به راحتی می توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. منافع حاصل از بازار سرمایه و اقتصادی حاصل از بورسی شدن شستا ما را به سمت جلو هدایت کرده که براساس گزارش خلاصه فروش این شرکت ها در 13 فقره از تاریخ 16 اسفندماه تا 19 مردادماه 124 هزار میلیارد، 665 میلیون تومان آن به دست آمده که در دور قبل 5 هزار میلیارد تومان حاصل شده بود.

شریعتمداری 9 شهریور 98 در گفت و گو با ویژه نامه هفته دولت روزنامه ایران در یک دفاع تمام قد از شستا گفته بود: عملکرد شستا در یکسال اخیر و بخصوص سه ماهه نخست سال 1398، نشان‌دهنده یک تحول مطلوب ا است و نه‌تنها شامل برنامه مقابله با چالش‌ها و رشد هزینه‌های تولید حاصل از رشد نرخ ارز، تورم و فشار‌های تحریم بانکی و صنعتی بوده بلکه شرایط تحریم را به فرصتی برای استفاده از توان ساخت داخل را در دستور کار قرار داده است.

منبع: تسنیم

0 نظر:

نظر بدهید