کمبود قطعه خط تولید چند محصول ایران‌خودرو را متوقف کرد
توقف تولید پنج محصول ایران‌خودرو به دلیل کمبود قطعات خودرو، به خصوص میکروکنترل‌ها و آی‌سی‌ها اتفاق اتفاده است.

به گزارش بورس فوری، کمبود قطعه و ارتقای کیفی و فنی، دو علتی است که می‌تواند به عنوان عوامل توقف تولید پنج محصول ایران‌خودرو شامل پژو ۲۰۶ تیپ پنج، سمند سورن، پژو پارس، پژو ۲۰۷ دستی و رانا مطرح شود.

یک فعال صنعت قطعه‌سازی گفت: پیش از این اخباری درباره کمبود قطعه وجود داشت، اکنون این کمبود ادامه دارد و در حال رسیدن به پیک خود است.

امید رضایی ادامه داد: خرید قطعات نیمه ساخته و الکترونیکی در گذشته به این صورت انجام می‌شد که خریدار، قطعه را سفارش می‌داد و بعد از تولید، مبلغ کامل پرداخت و کالا به کشور منتقل می‌شد.

وی افزود: اکنون باید صد در صد پول قطعه را پرداخت کنید تا بتوانید کالا را سفارش بدهید و با وجود این شرایط باز هم زمان مشخصی برای تحویل قطعه به شما داده نمی‌شود.

وی گفت: این موضوع به خصوص درباره میکروکنترل‌ها و آی‌سی‌ها بیشتر بروز دارد چراکه جهان با کمبود این قطعات روبه‌رو است.

رضایی بیان کرد: این موضوع در گذشته سابقه نداشت و فقط مختص ایران هم نیست و یک مساله جهانی است.

شرکت‌های چینی تعهدات خود را انجام نداده‌اند

این فعال صنعت قطعه عنوان کرد: شرکت‌های چینی به دلیل قرنطینه‌ ناشی از شیوع کرونا تعطیل بوده‌اند و یا با حداقل نیرو کار کرده‌اند و بابت تعهداتی که به شرکت‌های اروپایی و آمریکایی داشته‌اند دچار مشکل شده‌اند.

رضایی گفت: شرکت‌های چینی باید ابتدا قطعاتی که از قبل سفارش داشته‌اند را تحویل بدهند.

رضایی ادامه داد: کمبود قطعه به سایر قطعات نیز در حال سرایت است و هر روز بیشتر از روز قبل می‌شود. تا پیش از این تنها قطعات الکترونیکی با کمبود مواجه بود، اکنون قطعات موتوری نیز به آن اضافه شده است.

منبع: قطعه نیوز

 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

 

0 نظر:

نظر بدهید