بزرگترین بازار نفت دنیا با خطر مازاد عرضه مواجه شده است
بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا در ایالت های مختلف آمریکا تقاضا برای سوخت را پایین آورده و ترس از مازاد عرضه و سقوط دوباره قیمت نفت را افزایش داده است.

به گزارش بورس فوری به نقل از بلومبرگ، تولید نفت شیل آمریکا در شرایطی رو به افزایش است که اوج دوباره موارد ابتلا به کرونا در این کشور تقاضا برای سوخت را پایین آورده است.

ذخایر بنزین در آمریکا در هفته گذشته افزایش داشته ولی بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا در ایالت های مختلف، تقاضا برای سفر و حمل و نقل را در فصل تعطیلات تابستانی سریع تر از حد معمول پایین آورده است. در این بین، حفاران آمریکایی در بحبوحه افزایش قیمت نفت به دنبال تحت کنترل قرار گرفتن همه گیری کرونا، بیشترین نفت خام را طی یک سال گذشته تولید کردند.

تاجران نفت عقیده دارند پیامد این شرایط، ورود بیش از حد نفت به بازار نسبت به ظرفیت تقاضاست. در نتیجه ترس از مازاد عرضه افزایش یافته و دوباره قیمت نفت را پایین می آورد. طبق گفته آژانس بین المللی انرژی، همه‌گیری نوع جدید کرونا رشد تقاضا در بازارهای بزرگ مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد. 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته از تولید کنندگان این کشور خواست برای کمک به پایین آوردن قیمت بنزین تولید خود را افزایش دهند.

موج جدید کرونا در آسیا باعث شده تقاضا برای نفت در بازارهای بزرگ صادرات از جمله چین هم کاهش یابد. ذخایر نفت خام در سراسر قاره آمریکا که تا سطح قبل از بحران کرونا پایین آمده بود دوباره رو به افزایش است.

0 نظر:

نظر بدهید