سامانه تأیید منشا ارز مجدداً فعال شد
سخنگوی گمرک گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته توسط گمرک، سامانه تأیید منشأ ارز بانک مرکزی که تبادل دیتایش را با گمرک متوقف کرده بود مجدداً فعال شد.

به گزارش بورس فوری، سید روح الله لطیفی اظهار داشت: ساعتی پیش با پیگیری‌های صورت گرفته توسط گمرک، بانک مرکزی تبادل اطلاعات با گمرک را از سر گرفت و مشکل تأیید منشأ ارز اظهارنامه‌های گمرکی و یا تأیید سامانه‌ای ارز در زمان ترخیص کالا برطرف شد و صاحبان کالا می‌توانند به اظهار کالا بپردازند.

لطیفی افزود: با پیگیری گمرک، و هماهنگی سازمان بازرسی کل کشور، شورای اجرایی فناوری اطلاعات، وزارت صمت و بانک مرکزی و جلسات مجزای امروز گمرک با بانک مرکزی و وزارت صمت، سامانه قبلی تأیید منشأ ارز، تبادل اطلاعاتش را با گمرک از سر گرفت و مجدداً فعال شد.

لطیفی تاکید کرد: این سامانه از سال ۱۳۹۰ فعال بوده و تأیید منشأ ارز واردات کالاها از این طریق از سوی بانک مرکزی در دو مرحله اظهار کالا و ترخیص صورت می‌گرفت که برای جایگزینی، تغییر سرویس و یا فرایند جدید حتماً می‌بایست دیتاهای لازم بانک مرکزی در اختیار گمرک قرار گیرد.

وی افزود: گمرک اصراری بر دریافت مستقیم دیتا به روش گذشته از بانک مرکزی در آینده ندارد اما معتقد است که برای تغییر رویه و دریافت اطلاعات از سامانه جامع تجارت می‌بایست مانند همه دنیا، سرویس جدید تبادل دیتا همزمان با سرویس قدیم فعال شود و صحت سنجی و پایداری دیتا نیز بررسی شود و سپس سرویس قبلی کنار گذاشته شود تا اینگونه صاحبان کالا و گمرک دچار مشکل نشوند و وظایف گمرک هم دچار خدشه نشود.

 

0 نظر:

نظر بدهید