سود «سپید» چه شد؟
قرار بود سود سهام سپید از طریق سجام و بانک تجارت از ابتدای مرداد ماه سال جاری پرداخت شود ولی با گذشت یک ماه هنوز این سود پرداخت نشده است.

به گزارش بورس فوری، عرضه اولیه شرکت سپید ماکیان با نماد سپید چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ انجام شد و در آن ۱۵۰ میلیون و ۷۵۰ هزار سهم معادل ۱۵ درصد از سهام در بورس تهران عرضه شد و حدود ۲ میلیون و ۸۳۵ هزار ۶۹۵ کد معاملاتی شرکت کردند و حدود ۴۴ سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

جلسه مجمع عمومی این شرکت نیز در ساعت ۱۰:۳۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۲۷ در دفتر مرکزی شرکت سپید ماکیان برگزار گردید و ضمن تصویب صورت‌های مالی شرکت، سود خالص این شرکت ۳ هزار و  ۵۲۹ میلیارد و ۵۵۳ میلیون تومان به تصویب رسید که معادل سود ۳۵۱۲ ریالی به ازای هر سهم بود. با این حال سپید سودی معادل ۳۰۰۰ ریال را برای پرداخت به سهامداران تخصیص داد.  

در مجموع سود پرداختی به هر سهامدار با توجه به میزان سهام تخصیص یافته مبلغی در حدود ۱۳ هزار تومان بود که طبق اطلاعیه منتشر شده در کدال قرار بود این سود از ابتدای مرداد ماه از طریق سجام و بانک تجارت پرداخت شود که متاسفانه تا این لحظه و با گذشت یک ماه از زمان اعلام شده برای آغاز پرداخت سود سپید، هنوز سودی به حساب سهامداران واریز نشده است و سهامداران بسیاری در بخش صدای سهامدار نبض بورس خواستار پیگیری دلیل عدم واریز این سود شدند.

پیگیری‌ها و شنیده‌ها نهایتا به این موضوع منتج شد که هنوز سودی به حساب هیچ یک از سهامداران سپید واریز نشده است و دلیل این امر مشکلاتی است که برای پرداخت سجامی وجود دارد. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که احتمالا پرداخت سود از طریق سجام منتفی است و برای دریافت این سود نهایتا باید همه سهامداران به شعبات بانک تجارت مراجعه کنند! گویا قرار است به زودی این مسئله از طریق کدال اطلاع رسانی شود. 

منبع: نبض بورس

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید