قیمت جهانی نفت در۱۴۰۰/۰۶/۰۳
قیمت نفت برنت دریای شمال پس از بازگشت به کانال ۷۰ دلاری، امروز با ۳۳ سنت معادل ۰.۴۶ درصد افت به ۷۰ دلار و ۷۲ سنت رسید.

به گزارش بورس فوری به نقل از رویترز، قیمت نفت که طی دو جلسه گذشته و تحت تاثیر کاهش تولید مکزیک و مهار گسترش کرونا در چین شاهد رشد قابل توجهی بود، امروز اندکی کاهش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 36 سنت معادل 0.53 درصد کاهش به 67 دلار و 18 سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال هم امروز با 33 سنت معادل 0.46 درصد افت به 70 دلار و 72 سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی در طی 2 جلسه گذشته شاهد حدود 8 درصد جهش بود و بخش عمده ای از کاهش های هفته گذشته را جبران کرد. عامل اصلی رشد

قیمت نفت حذف عرضه روزانه بیش از 400 هزار بشکه از نفت مکزیک از بازار در پی آتش وی در یکی از تاسیسات نفتی این کشور بوده است.

عامل کاهش قیمت های قابل توجه هفته گذشته نیز نگرانی ها از گسترش سویه دلتا در آسیا و کند شدن روند ترمیم اقتصاد جهانی بود.

بر اساس آمارهای انستیتوی نفت آمریکا، تقاضا در این کشور که بزرگترین مصرف کننده نفت جهان به شمار می رود ظاهرا با شتاب قابل قبولی رو به افزایش است.

آمارهای این موسسه نشان می دهد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 20 آگوست با کاهش 1.6 میلیون بشکه ای مواجه بوده در حالی که ذخایر بنزین نیز یک میلیون بشکه کاهش یافته است.

تحلیلگران انتظار داشتند حجم ذخایر نفت خام 2.7 میلیون بشکه و ذخایر بنزین 1.6 میلیون بشکه کاهش یافته باشد.

آمارهای رسمی دولت آمریکا در زمینه حجم ذخایر انرژی قرار است اواخر امروز منتشر شود.

روز چهارشنبه تنها 20 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در چین مشاهده شد که نسبت به 35 مورد روز گذشته کاهش نشان می دهد و سبب امیدواری تحلیلگران به مهار ویروس در دومین اقتصاد بزرگ جهان شده است.

0 نظر:

نظر بدهید