خبر مهم وزیر راه درباره تکمیل مسکن مهر
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۳۸ هزار واحد باقی مانده مسکن مهر در دست تکمیل است،گفت: پرونده مسکن مهر در دولت دوازدهم بسته می‌شود.

به گزارش بورس فوری، محمد اسلامی در آئین افتتاح فاز اول پروژه بازآفرینی شهری محله همت آباد و آغاز عملیات فاز دوم این پروژه، اظهار داشت: موضوع بازآفرینی شهری بسیار مهم است زیرا عمده شهرهای ما از درون پوسیده شدند و با فرسودگی و متروکه شدن شهرها حوادثی اتفاق می‌افتد که علاج آن‌ها هزینه‌بر خواهد بود.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در این دوره سعی کرد مشارکت مردم را در پیشبرد طرح بازآفرینی به حداکثر برساند، افزود: متعهد شدیم در سال ۱۴۰۰ در فوری‌ترین اقدام آلونک نشینی و کپر نشینی را خاتمه دهیم که بزرگترین آن در استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا است و این گام مهم در چندین استان پر آسیب پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سایر شهرها از جمله اصفهان محله همت آباد را اولویت قرار دادیم، بر تسریع روند تکمیل پروژه در این محله و سایر محله‌های مشابه تاکید کرد و گفت: در راستای تولید و عرضه مسکن هزاران مشکل داشتیم، موانع قانونی و مقرراتی و ضوابط بازدارنده وجود داشت که تعامل و مشارکت‌های مردمی را میسر نمی‌کرد اما در این یک سال و نیم اخیر بسیاری از موانع برطرف شد.


اسلامی تصریح کرد: امروز با رفع موانع در طرح اقدام ملی مسکن زمین‌هایی را انتخاب کردیم که در بافت و محدوده شهری و برخوردار از خدمات شهری باشد تا تجربه تلخ مسکن مهر تکرار نشود و کمیته معماری تعیین شده تا اصول معماری ایرانی- اسلامی رعایت شود.
۱۰ هزار پروژه مسکونی در کشور فعال است

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار پروژه مسکونی در سطح کشور فعال است، اضافه کرد: ۵۳۰ هزار واحد در دست ساخت است که این تعداد به غیر از ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهری است که در دولت‌های نهم و دهم آغاز و ۷۷۰ هزار واحد در همان دولت با نواقصی که داشت تحویل مردم شده بود که در این دوره نواقص آنها برطرف و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را به مردم تحویل دادیم و حدود ۳۸ هزار واحد مسکن مهر نیز در دست تکمیل است که در همین دولت پرونده مسکن مهر بسته می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی به عنوان جریان پایدار تولید مسکن است ابراز داشت: ۱۰۰ هزار واحد در این طرح در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد است که مقدمات آن فراهم شده همین زمین و هم تسهیلات آن فراهم شده و سازنده برای هر واحدی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات می‌تواند دریافت کند.
تخصیص تسهیلات برای مسکن

وی افزود: امید است با تمهیدات و شرایطی که پیش رو دادیم به یاری خدا شیطان دست از شیطان صفتی بردارند و تحریم‌ها لغو شود عوارض روانی تحریم‌ها بر اقتصاد ما کمتر شود و توان مردم نسبت به هزینه‌ها افزایش یابد، بتوانیم تسهیلات متناسب‌تر را برای تأمین مسکن مردم فراهم کنیم تا خط تولید در بافت فرسوده و زمین‌های جدید پایدار شود.

فاز اول طرح نوسازی و بازآفرینی محله همت آباد سال ۱۳۹۶ آغاز شده بود و امروز با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ۲۴ واحد مسکن از ۷۲ واحد در حال ساخت فاز اول پروژه افتتاح و عملیات اجرایی فاز دوم پروژه نیز آغاز شد.

محله همت‌آباد واقع در منطقه ۶ شهرداری اصفهان است. همت‌آباد یا مفت‌آباد قدیم از شمال و شرق به خیابان سپهسالار، از غرب به خیابان سجاد و از جنوب به خیابان سیم خاردار محدود می‌شود.‌

یکی از مباحث مهم منطقه ۶، احیا بافت فرسوده و بازآفرینی شهری است؛ حدود دو درصد از مجموع کل بافت فرسوده اصفهان در منطقه ۶ شهرداری اصفهان قرار دارد که ۶۵ درصد از این بافت فرسوده در محله همت آباد واقع شده است.

اجرای فاز اول طرح بازآفرینی محله همت آباد جهت اصلاح ۱۳ درصد از بافت فرسوده منطقه ۶ از سال ۹۶ شروع شد.

گفتنی است؛ آغاز ساخت ۴ هزار و ۵۰۰ واحدی طرح اقدام ملی مسکن، بهره برداری از ۱۲۸ واحد مسکن مهر و اختتامیه مسکن مهر بهارستان همزمان با آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در ۱۰ شهرستان استان و بازدید از روند اجرای قطار شهری بهارستان ازجمله برنامه‌های سفر وزیر راه و شهرسازی به اصفهان است.

آغاز افتتاح مرحله دوم طرح باند دوم بروجن – مبارکه و شروع عملیات روکش بتن غلتکی در شهرستان مبارکه، افتتاح و بهره برداری رسمی از دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات و آزمایشگاه جامع قیر و آسفالت و بازدید از روند اجرای طرح‌های دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر برنامه‌های سفر محمد اسلامی به استان اصفهان است.

همچنین افتتاح و بهره برداری از باند دوم اصفهان – اردستان به طول ۱۱ کیلومتر، افتتاح زیرگذر مسکن مهر نائین، آغاز عملیات اجرایی محور نائین – طبس در سه راهی مشجری به چوپانان به طول ۳۰ کیلومتر از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان است.
 

0 نظر:

نظر بدهید