«ستران» 80 درصد سود خالص را تقسیم کرد
مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به پایان اسفندماه 1399 با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

به گزارش بورس فوری، در این مجمع که با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد، تقسیم مبلغ 800 ریال سود به ازای هر سهم به تایید سهامداران رسید.

سید عباس حسینی، مدیرعامل شرکت در ابتدای این مجمع به قرائت گزارش عملکرد شرکت برای سال مالی 99 پرداخت و گفت: خداوند بزرگ را سپاسگزاريم كه توفيق داد تا در سال مورد گزارش كه به فرموده مقام معظم رهبري مزين به سال (رونق توليد) نامگذاري شده بود درحد وسع و توان به رغم تمامي شرايط رقابت پيراموني در محيط كسب و كار و باتوجه به فضاي ركود در اثر تحريم هاي اقتصادي در كشور و فراز و نشيب هاي سپري شده در صنعت سيمان با جديت و تلاش مجموعه همكاران بهترین عملکرد را طی سال‌های اخیر داشته باشیم.

حسینی بیان کرد: شرکت سیمان تهران از قدیمی‌ترین کارخانجات سیمانی کشور است که به واسطه قدمت و گستردگی زیرمجموعه‌های خود توانسته مورد توجه بسیاری از سهامداران حقیقی و حقوقی بازار سرمایه واقع شود.

وی با بیان اینکه سيمان تهران جزء واحدهاي تجاري فرعي شركت گسترش صنايع معدني كاوه پارس است. گفت: جمع ظرفیت اسمی گروه در حال حاضر معادل 11.523.200 تن سیمان خاکستری در سال است.

حسینی افزود: انتخاب اول براي سازه‌هاي برتر، حافظ محيط‌زيست و منافع ذي‌نفعان، سرآمد در كسب بازار صادرات سيمان از موارد مهم چشم‌انداز سیمان تهران است. همچنین  توليد و عرضه سيمان با كيفيت برتر با اتكا به منابع انساني توانمند و فناوري‌هاي نوين در فضاي رقابتي از ماموریت مهم شرکت است.

وی اعلام کرد: حفظ و افزايش سهم بازار با رويكرد مشتري مداري، ارتقاء برند، ارتقاء رضايت مشتريان و ذينفعان، بهبود مستمر شاخص هاي زيست محيطي، بهبود مستمر شاخص هاي ايمني و بهداشت از ارکان مهم شرکت به نفع مشتری است.

حسینی تاکید کرد:  بنیاد مستضعفان همیشه نقش حامی را برای شرکت‌های زیرمجموعه خود و شرکت سیمان تهران داشته است و با حضور آقای فتاح بر ریاست بنیاد مستضعفان این موضوع رنگ بیشتری به خود گرفته است. همچنین با توجه به دستور رئیس بنیاد مستضعفان تمامی شرکت‌های زیرمجموعه ملزم هستند که تمامی سیمان مصرفی خود را از مجموعه هلدینگ سیمان تهران تهیه کنند که این امر باعث سودآوری و تولید بیشتر این مجموعه شده است. بر این اساس بنیاد مستضعفان و مجموعه سیمان تهران خود را در مقابل سهامداران مسئول و متعهد می‌داند و برای کسب درآمد و سوددهی بیشتر سهامداران از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

حسینی به استراتژي‌هاي گروه سيمان تهران در برنامه ميان مدت ششم اشاره کرد و گفت: اصلاح و بهبود عوامل موثر بر قيمت تمام شده و مديريت بهينه هزينه‌ها، توسعه بازار از طريق ورود به بازارهاي خارجی، نفوذ موثر در بازار داخلي از طريق ايجاد قيمت رقابتي و ارتقاء كيفيت محصولات، بهبود سطح وفاداري مشتريان، ايجاد ارتباطات موثر و تعامل هاي سازنده با ذي‌نفعان، ارتقاء بهره وري از طريق اصلاح و بهبود فرآيندهاي توليد، بهينه سازي سبد تكنولوژي از طريق فناوري‌هاي نوين، توسعه سرمايه هاي انساني از طريق اصلاح و بهبود سيستم هاي جذب، بكارگيري، نگهداشت و جبران خدمات و ارتقاء سطح دانش سازماني با استفاده از مديريت دانش از استراتژی‌های مهم شرکت است.

وی بیان کرد: رکود اقتصادی، عدم تناسب افزایش بهای فروش سیمان با افزایش هزینه‌های تولید، عدم تامین حامل های انرژی بصورت مستمر(قطع گاز وبرق)، مشکل تامین قطعات و لوازم یدکی اصلی خطوط تولید به لحاظ تحریم های ظالمانه و شیوع بیماری کرونا و کاهش عملیات اجرایی از چالش‌های صنعت سیمان کشور است.

حسینی همچنین بهره بانكي تسهيلات نقدينگي، روند افزایشی نرخ ارز به منظور خريد لوازم يدكي و ......، افزايش حجم معوقه‌های بانکی و عدم امكان استفاده از تسهيلات ارزان قيمت از دیگر چالش‌های مهم این صنعت است.

وی به مشکلات بخش صادرات سیمان اشاره کرد و گفت: مشكلات ناشي از تحريم‌هاي بين‌المللي جهت انتقال پول(گشایش LC و ...)، عدم انسجام و سازمان دهي در بازارهاي منطقه‌اي، مشكلات حمل و نقل داخلي و بين‌المللي، پايين بودن قيمت داخلي سيمان و اثرات سوء آن بر قيمت‌هاي صادراتي، بهره‌برداري از طرح‌هاي توسعه و افزايش ظرفيت در كشورهاي همسايه طي چند سال آتي، شركت‌هاي سيماني مبالغ حاصل از فروش صادراتي را به صورت ريالي دريافت كرده و امكان پرداخت بدهي ارزي از محل فروش صادراتي را ندارند، شركتهاي سيماني مبالغ حاصل از فروش صادراتي را به صورت ريالي دريافت كرده و امكان پرداخت بدهي ارزي از محل فروش صادراتي را ندارند و شیوع بیماری کرونا از مشکلات مهم بخش صادرات سیمان در کشور است.

مدیرعامل سیمان تهران ادامه داد: تولید کلینکر شرکت در سال 98 معادل 1.957.026 تن که با رشد 20 درصدی در سال 99 به  2.347.957 تن رسیده است. همچنین تولید سیمان شرکت در سال 98  معادل 2.654.350 تن بوده که در سال 99 به عدد 2.765.293 تن رسیده است که از رشد چهار درصدی برخوردار بوده است.

حسینی بیان کرد: مقدار تحويل و فروش شرکت در سال 98 (تحويل سيمان) مقدار 2.615.314 تن به مبلغ4.619.151 ميليون ريال بوده که با رشد 6.5 درصدی در مقدار و رشد 41 درصدی در مبلغ طی سال 99 به مقدار 2.785.733 تن و به مبلغ 6.514.335 ميليون ريال دست پیدا کرده است.

در پایان این مجمع پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران و تقسیم 80 درصد سود خالص شرکت بین سهامداران، روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار شرکت انتخاب شد.

 

 

اهم فعالیت های شرکت و گروه

افزایش سرمایه شرکت سیمان گیلان سبز به ميزان 246 درصد از مبلغ 762.662 ميليون ريال به مبلغ 2.639.538 ميليون ريال از محل تجدید ارزیابی داراييها

افزايش سرمايه در شركت سيمان هگمتان به ميزان 44.9 درصد از مبلغ 502.900 ميليون ريال به مبلغ 728.789 ميليون ريال از محل سود انباشته

افزايش سرمايه در شركت سيمان ايلام به ميزان 191 درصد از مبلغ 412.500 ميليون ريال به مبلغ 1200.000 ميليون ريال از محل مطالبات و آورده نقدي سهامداران

اقدامات لازم جهت عرضه سهام سیمان نهاوند در بورس اوراق بهادار

اقدامات لازم درخصوص تسويه تسهيلات ارزي مشمول ماده 20 قانون رفع موانع توليد رقابت پذير بصورت کامل در تمامی شرکت های تابعه انجام پذیرفت .( جمعا به مبلغ 120 میلیون یورو)

 

 

اخذ گزارشات مطلوب از حسابرس مستقل در تمامی شرکتهای زیرمجموعه

انجام پروژه هاي كاهش آلايندگي از طريق  بهبود فيلتراسيون در خطوط 6 و 9

دريافت مشوق ها و جايزه هاي صرفه جويي در مصرف انرژي برق در شرکت سیمان تهران و شركت هاي تابعه ( 12 میلیارد تومان)

ارتقا راندمان خطوط توليد

برنامه ريزي و انجام اقدامات لازم در جهت دريافت گواهي نامه صنعت سبز

خرید و تحویل یک دستگاه X-Ray در راستای حفظ و بهبود مستمر کیفیت بر اساس اهداف عالیه مشتری مداری

 

در حوزه بازرگانی:

تامین وتدارک انواع آجر و جرم های نسوز و تحویل به موقع انواع فرآورده های نسوز،علیرغم مشکلات عدیده از جمله تحریم استکبار جهانی و افزایش قیمت جهانی منیزیم

تامین تجهیزات و قطعات و لوازم از منابع دست اول در راستای کاهش بهای تمام شده و رعایت صرفه و صلاح شرکت بمنظور کاهش ریسک ها و مخاطرات بازار با امعان نظر به شرایط تورمی اقتصاد کشور و شرایط کنونی

برگزاری مزایده جهت فروش اقلام راکد و مازاد بر نیاز ، در راستای تامین نقدینگی و اجرای استراتژی تبدیل به احسن ماشین آلات

بهبود شرایط فیلتراسیون بگ هاوس واحد نهم از طریق پایش و آنالیز گاز های ورودی وخروجی و تحلیل و شبیه سازی (CFD Modeling) توسط شرکت FLSmidth و ارایه راهکار بهینه نصب پلیت های مقسم هوای ورودی به چمبر ها

در نتیجه افزایش تولید کوره

راه اندازي آسياب مواد خام  و كوره خط 6

با بومي سازي دانش باز طراحي و ساخت  تجهيزات توسط متخصصين مجموعه سيمان تهران با هدف صرفه جويي دو ميليون يورويي 

شرکت در پنجمین دوره جایزه تعالی و پیشرفت و اخذ تقدیرنامه سه ستاره

 

برنامه ریزی بمنظور تغییر ویرایش سیستم های مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه های ISO 9001  , ISO 14001 و ISO 45001  (سیستم های مدیریت کیفیت، محیط زیست، ایمنی و بهداشت) با ویرایش جدید و مستندسازی سیستم ها با ویرایش جدید

 

بازنگری فرآیندها، روشهای اجرایی و اهداف و برنامه های سازمان براساس ویرایش جدید استانداردهای مذکور

 

انجام ممیزی داخلی بمنظور تمدید گواهینامه های ISO 9001  , ISO 14001 و ISO 45001 و نظام مدیریت یکپارچه IMS 

 

انجام ممیزی داخلی بمنظور تمدید گواهینامه های ISO 10002 , 10004  (سیستم مدیریت شکایات و سنجش رضایت مشتریان )

 

انجام ممیزی و برنامه ریزی و اجرای اقدامات لازم بمنظور تغییر ویرایش استاندارد ISO 17025 (سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاه) از طریق نظام تائید صلاحیت ایران

 

در حوزه زیست محیطی:

مديريت غبارهاي خروجي از دودكش دپارتمان هاي توليدي

مديريت پايش غبار خروجي از دودكش ها

مديريت پساب ها

مديريت پسماند ها

احداث و نگهداری از فضای سبز

تدوين طرح جامع مطالعاتي مديريت زيست محيطي شركت سيمان تهران در غالب EMP+EMS

طرح مطالعاتي بهينه سازي سيستم غبار گيرهاي كوره واحد 4 با سري كردن 3 دستگاه الكترو فيلتر منصوبه موجود

بروز رساني سيستم  الكتريكال الكتروفيلتر منصوبه در آسياب سيمان 6 با PLC  كردن تابلو هاي

روزرساني سيستم كولينگ تاور كوره واحد 4 با تك فازي نمودن و بازسازي بدنه  و حذف هواي كاذب

طرح اصلاح بافل پلیت های ورودی بگ هاوس واحد نه در جهت افزایش طول عمر کیسه ها و بالا بردن دور فن بگ هاوس

 

برنامه های آتی شركت در سال مالي 1400

افزایش راندمان تجهیزات( تولید کلینکر سیمان تهران )

افزایش مقداری فروش از اهداف شرکت سیمان تهران می باشد .( تولید سیمان های خاص ، چاه نفت و ...)

اجرای پروژه ساخت سالن سنگ در واحد نهم مجتمع :

اجرای پروژه مذکور آغاز گردیده است و در نیمه دوم سال آتی به بهره برداری خواهد رسید . این پروژه در به تداوم تولید واحد نهم در ظرفیت کمک شایانی خواهد نمود .

 

افزایش تولید در کوره واحد ششم ( بهینه سازی تابلوی کنترلی آسیاب مواد ) :

با توان متخصصان داخل کشور و همچنین دانش و تجربه متخصصان مجتمع صنعتی سیمان تهران تابلوی کنترلی آسیاب مواد واحد ششم در دست بروز رسانی می باشد و در سال آتی با افزایش راندمان این دپارتمان ظرفیت تولید کوره را به حداکثر تولید ممکن بالا خواهد رفت ..

 

تولید سیمان حفاری

 

شرکت سيمان تهران بعد از توقف چند ساله در خصوص توليد سيمان حفاري چاه نفت، به منظور پاسخ به تقاضاي بازار داخلي و قطع واردات و همچنين نگاه به توسعه صادرات بار ديگر موفق به باز توليد اين محصول شد.

سيمان حفاري توليد شده اين مجموعه، به خاطر نوع روش توليدي آن، كيفيت مناسبي دارد.

سيمان حفاري چاه نفت در رنج‌هاي مختلف آ، بي، دي، ایي و جي در این مجموعه قابل توليد است.

از ميان رده بندي‌هاي مختلف سيماني كه ذكر شده، سيمان كلاس ایي از مجموعه سيمان حفاري، مخصوص اكتشافات نفتي در عمق و فشار بالا، در حال حاضر توليد مي‌شود. اين محصول يك نوع انحصاري در خاورميانه است. سيمان كلاس ایي را براي چاه هاي نفتي تا عمق ١٤ هزار فوتي نیز به كار مي‌برند.

همچنين در شرايط كنوني تمامي محصولات حفاري اين مجموعه براساس استاندارد اي پي آي، موسسه تحقيقات نفت آمريكا، توليد و به بازار عرضه مي شوند. اين محصولات به دليل كيفيت بالا در بسياري از پروژه‌هاي صنعت نفت ايران استفاده شده به علاوه خريداران بين المللي زيادي نيز دارد.

پروژه  زيست محيطي :

پروژه استفاده از سوخت هاي جايگزين( RDF)- طرح امکان سنجی مطالعه و آماده گردید و آمادگی انعقاد تفاهم نامه با مدیریت پسماند کشور و شهرداری میسر می باشد .

 

 

اهم فعاليت هاي شركت در سال مالي 1399

راه اندازی آسیاب سیمان واحد نهم مجتمع

برنامه ریزی جهت فروش کلیه محصولات شرکت های تابعه در بورس کالا 

برنامه ریزی جهت عرضه سهام شرکت سیمان نهاوند و شرکت پیوند گلستان در بازار بورس اوراق بهادار

برنامه ریزی و اقدامات در جهت دریافت گواهی صنعت سبز

0 نظر:

نظر بدهید