پیش‌بینی قیمت طلا و سکه / کاهش قیمت سکه ادامه دارد؟
کارشناسان اعتقاد دارند اگر فردا اونس جهانی روند نزولی داشته باشد احتمال دارد این روند نزولی در قیمت طلا ادامه‌دار باشد.

به گزارش بورس فوری،  اونس جهانی طلا در بازار امروز به دلیلی تعطیلی بازارها جهانی بدون تغییر ماند اما قیمت‌ها در بازار داخلی با توجه به کاهش قیمت دلار با روند نزولی همراه شدند.

قیمت سکه امامی روز شنبه با قدرت به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بازگشت. برگشت سکه به بالای این مرز برای صعودی های بازار اتفاق مهمی بود، چرا که احتمال حضور متقاضیان بیشتر را در بازار بالاتر برد. در کنار این، عامل دیگری که انتظارات افزایشی معامله گران را تقویت کرد،‌ افزایش ارزش ذاتی قیمت سکه و رسیدن آن به بالای مرز ۱۲ میلیون تومانی بود. اما در بازار امروز یکشنبه با وجود  تعطیلی بازارهای جهانی قیمت سکه کانال ۱۲ میلیون تومان را از دست داد.

در حالی که برخی از معامله گران باور داشتند که افزایش ارزش ذاتی قیمت سکه و کاهش حباب فلز گران بهای داخلی به محدوده ۵/۱ درصدی، زمینه ساز ورود تقاضای سرمایه گذاری بیشتری به بازار می شود، دسته دیگری از معامله گران دیدگاه متفاوتی داشتند. این دسته از معامله گران عنوان می کردند، کاهش حباب فلز گران بهای داخلی به معنای آن است که سطح تقاضای احتیاطی کاهش پیدا کرده است و به همین دلیل، استدلال می کردند که افزایش سکه ادامه پیدا نخواهد کرد.

با توجه به روند نزولی قیمت سکه در بازار امروز، دیدگاه فعالانی که انتظار داشتند تقاضا کاهش پیدا می‌کند و احتمال کاهش قیمت سکه وجود دارد به واقعیت نزدیکتر بود؛ همانطور که در بازار امروز شاهد کاهش قیمت سکه و ورود آن به کانال ۱۱ میلیون تومان بودیم. برخی از کارشناسان بازار سکه اعتقاد دارند با توجه به کاهش قیمت‌ها در بازار امروز یکشنبه، اگر فردا اونس جهانی روند نزولی داشته باشد احتمال دارد این روند نزولی در قیمت‌ها ادامه‌دار باشد.

عبدالرحمن ذهبی‌زاده، رئیس اتحادیه طلافروشان اهواز در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت بازار طلا اظهار کرد: قیمت طلا از روز گذشته تاکنون به دلیل افزایش انس جهانی طلا و قیمت دلار، روند افزایشی به خود گرفته است. قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و تمام سکه به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه امکان ادامه‌دار بودن روند افزایش قیمت طلا وجود دارد، افزود: تا زمانی که قیمت دلار و انس جهانی طلا کاهش نیابد، قیمت طلا در بازار کاهش نخواهد یافت. در حال حاضر نیز بازار طلا هیچ سر و سامانی ندارد.

رئیس اتحادیه طلا، نقره و جواهرفروشان اهواز گفت: منتظر هستیم تا دولت جدید جلوی افزایش بی‌رویه قیمت دلار را بگیرد. هرچند در بازار طلا خریدار وجود دارد اما این بازار، رونق چندانی ندارد.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید