قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به بالاترین رقم از ۴ اوت یعنی ۱۸۲۰ دلار و ۵۰ سنت رسید، اما بعدا با ۰.۱۳ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۱۸۱۵ دلار و ۲۶ سنت رسید.

به گزارش بورس فوری به نقل از رویترز، پس از آنکه رئیس فدرال رزرو هیچ برنامه زمانی مشخصی برای انقباضی شدن سیاست پولی این بانک اعلام نکرد و امیدها نسبت به تداوم سیاست انبساطی را افزایش داد، قیمت طلا روز دوشنبه ابتدا به بالاترین رقم حدود 4 هفته گذشته رسید اما بعدا تا حدودی تعدیل شد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا اوایل امروز به بالاترین رقم از 4 اوت یعنی 1820 دلار و 50 سنت رسید، اما بعدا با 0.13 درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به 1815 دلار و 26 سنت رسید. قیمت طلا در معاملات آتی امروز هم با تغییری اندک به 1819 دلار و 60 سنت رسید.
استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «بازار در حال تعدیل مجدد انتظارات خود با سخنان روز جمعه جرومی پاول رئیس فدرال رزرو است. این سخنان چراغ سبزی برای رشد قیمت طلا تلقی می شود.»
پاول در سخنان خود در کنفرانس جکسون هول هیچ سیگنالی در مورد زمان کاهش خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا اعلام نکرد و صرفا گفت که ممکن است این اقدام امسال رخ دهد و اینکه بانک مرکزی آمریکا همچنان در مورد هرگونه افزایش نرخ بهره محتاطانه عمل خواهد کرد.
پایین ماندن نرخ بهره موجب تداوم فشار بر دلار و سوددهی پایین اوراق قرضه می شود و این جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش می دهد.
اکنون تمرکز سرمایه گذاران روی آمارهای بازار کار آمریکا در ماه اوت است که قرار است روز جمعه منتشر شود. پاول گفته بهبود وضعیت بازار کار یکی از پیش شرط های اساسی انقباضی شدن سیاست پولی آمریکاست.
در سایر بازارهای فلزات گرانبها امروز قیمت نقره با 0.3 درصد افزایش به 24 دلار و 7 سنت رسیده در حالی که قیمت پلاتین با 0.3 درصد رشد به 1011 دلار و 23 سنت رسید. قیمت پالادیوم هم با 0.1 درصد افزایش به 2421 دلار و 49 سنت رسید.

0 نظر:

نظر بدهید