سود شش میلیارد دلاری بزرگترین پالایشگر نفت آسیا
شرکت سینوپک ۳۹.۱۵ میلیارد یوان (۶.۰۵ میلیارد دلار) سود خالص در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ داشت که تحت تاثیر بهبود تقاضا برای سوخت و بهبود قیمتهای نفت حاصل شد.

به گزارش بورس فوری، سینوپک که بزرگترین پالایشگر نفت آسیاست، در فاصله ژانویه تا ژوئن سال ۲۰۲۰ که شیوع پاندمی ویروس کرونا باعث سقوط تقاضا برای نفت و ریزش قیمتها شده بود، ۲۳ میلیارد یوان ضرر کرده بود. این شرکت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ پیش از شیوع کرونا به میزان ۳۱.۳۳۸ میلیارد یوان سود ثبت کرده بود.
در پی بهبود تقاضای جهانی برای سوخت و فرآورده های پتروشیمی و افزایش قیمتهای جهانی نفت، درآمد سینوپک در شش ماه نخست سال میلادی جاری ۲۲.۱ درصد در مقایسه با رکورد اندک سال گذشته رشد کرد و به ۱.۲۶ تریلیوان یوان رسید.
سینوپک در این مدت مجموعا ۱۲۶.۱۱ میلیون تن نفت خام پالایش کرد که ۱۳.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. تولید بنزین این پالایشگر ۲۰.۸ درصد رشد کرد و تولید اتیلین با ۱۱.۹ درصد رشد، به ۶.۴۶ میلیون تن رسید.
سینوپک ۱۳۸.۱۵ میلیون بشکه نفت تولید کرد که بر مبنای سال به سال ۱.۵ درصد کاهش داشت اما تولید گاز طبیعی این شرکت ۱۳.۷ درصد رشد کرد و به ۵۸۲.۶ میلیارد فوت مکعب رسید.
بر اساس گزارش رویترز، هزینه سرمایه سینوپک در نیمه اول سال ۵۷.۹۴ میلیارد یوان بود که معادل حدود ۳۵ درصد از برنامه سرمایه گذاری ۱۶۷.۲ میلیارد یوان برای کل سال بود.

0 نظر:

نظر بدهید