آمار کرونا در ایران ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ایران در رده نهم جهان!
بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۶۶۹ بیمار کرونا در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

به گزارش بورس فوری، بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۸ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۹۶۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۲۹۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۲۶ میلیون و ۹۴۱ هزار و ۲۶۰ دُز رسید.

 

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

 

با تزریق ۷۶۵ هزار و ۱۳۴ دُز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته، رکورد تزریق روزانه واکسن در کشور شکسته شد.

 

از دیروز تا امروز ۸ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۳ هزار و ۷۸۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۹۱۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۴۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۶۹ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۷ هزار و ۱۵۱ نفر رسید.

 

خوشبختانه تا کنون ۴ میلیون ۱۷۵ هزار و ۴۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

۷ هزار و ۸۸۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

تا کنون ۲۸ میلیون و ۷۸۰ هزار و ۳۰۵ آزمایش تشخیص کرونا در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا).

 

جدیدترین آمار جهانی همه‌گیری کرونا

شمار مبتلایان به بیماری «کووید-۱۹» ناشی از کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۲۱۷ میلیون و ۲۱۵ هزار و ۸۱۴ نفر رسیده و مرگ چهار میلیون و ۵۱۵ هزار و ۷۰ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری نیز تأیید شده است.

 

همچنین ۱۹۴ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۳۹۰ نفر از مبتلایان به کرونا تاکنون بهبود یافته‌اند.

 

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۱ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

 

بر اساس آمارهای جهانی، آمریکا با بیش از ۳۹.۶ میلیون مبتلا و بیش از ۶۵۴ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

 

هند نیز با آمار بیش از ۳۲.۷ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار دارد و آمار مبتلایان به کرونا در برزیل هم از ۲۰.۷ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

 

همچنین پس از ایالات متحده، کشورهای برزیل با بیش از ۵۷۹ هزار و هند با بیش از ۴۳۸ هزار جانباخته، بالاترین آمار قربانیان کووید -۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

منبع: ایسنا

 

 

0 نظر:

نظر بدهید