از بازارهای سرمایه گذاری امروز چه خبر؟
آخرین تغییرات از بازارهای سرمایه گذاری

به گزارش بورس فوری،  امروز روند رو به رشد به خود گرفته به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 24 هزار و 534 واحدی به رقم یک‌میلیون و 520 هزار و 686 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با افزایش 8 هزار و 482 واحد به رقم 455 هزار و 375 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 93 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 11.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 963 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 799 میلیارد تومان داد و ستد کردند.ن 

ارزش معاملات فرابورس هم امروز به بیش از 10 هزار و 119 میلیارد تومان رسید که با این ح ساب ارزش معاملات دو بازار از 19.8 هزار میلیارد تومان فراتر رفت. 

شاخص‌های بورس امروز همه سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی 1.6 درصد رشد کردند. 

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن 1.9 درصد افزایش یافتند. 


نقشه معاملات امروز بورس تهران

شاخص آزاد شناور 1.1 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 1.2 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 2 درصد افزایش یافت. 

امروز نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی پارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز تأمین، چادرملو، پتروشیمی نوری، فولاد مبارکه بوده‌اند. 

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با افزایش 448 واحد به رقم 22 هزار و 409 واحد رسید. 

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 223 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز بیش از 4.6 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 530 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 125 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان، صبا تأمین، فرابورس و سنگ‌آهن گوهرزمین بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند. 


پالایش یکم

به گزارش فارس، واحدهای پالایش یکم بعد از یک‌سال از فروش هنوز با 15 درصد زیان از اصل سرمایه همراه هستند. در حالی که دولت بارها قول داده بود زیان خریداران پالایش یکم را با سهام جایزه جبران می‌کند. هر واحد پالایش یکم سال گذشته در شهریورها به قیمت 10 هزار تومان به مردم فروخته شد، اما الان بعد از یک‌سال هر واحد آن 8 هزار و 671 تومان معامله می‌شود که در واقع حدود 15 درصد زیان از اصل سرمایه به همراه دارد. 

دیروز رئیس سازمان بورس در جلسه شورای عالی بورس اعلام کرد براساس مصوبه شورای عالی بورس، از این به بعد سهامی که از سوی دولت در بورس عرضه می‌شود حتماً با بازارگردانی همراه خواهد بود، یعنی با عملیات بازارگردانی اجازه ریزش بیش از حد قیمت سهام واگذارشده دولتی داده نمی‌شود. البته اگر این وعده‌ها به حقیقت بپیوندند، جای امیدواری دارد، چون مقامات دولتی هم قبلاً وعده داده بودند که خریداران پالایشی با تخفیف درنظر گرفته شده حتماً سود خواهند کرد که بعد از یک‌سال با زیان همراه بودند. 


روند یکساله شاخص بورس تهران

دولت باید حضور مردم در بورس را به عنوان یک فرصت قلمداد کند که می‌توان از پول‌های سرمایه‌گذاری شده مردم در بورس به نفع رونق تولید در شرکت‌ها استفاده کرد که هم شرکت‌ها با افزایش تولید همراه شوند و هم از محل سودآوری آنها سرمایه‌گذاران درآمدی داشته باشند و اگر نقدینگی سرگردان وارد بازار دلار و یا مسکن شود، باعث افزایش قیمت خواهد شد، بنابراین بهترین زمینه برای سرمایه‌گذاری از نظر دولت باید سرمایه‌گذاری در بورس و تولید باشد. 
بیت کوییت:
به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، دونالد ترامپ- رییس جمهور سابق آمریکا- در گفتگو با فاکس نیوز با حمله مجدد به ارزهای دیجیتالی گفته است: آن ها یک فاجعه بالقوه برای خریداران و سرمایه گذاران خود هستند که روزی بر سرشان آوار می شوند. چه کسی می داند اینها دقیقا چه هستند؟ ممکن است یک تقلب باشند. من بین ارزها، دلار را ترجیح می دهم چرا که ارزهای دیجیتالی چیزهایی هستند که مردم خیلی در موردشان اطلاعات درستی ندارند. 
یکی از فعالان مشهور دنیای سرمایه گذاری به معامله گران ارزهای دیجیتالی نیز هشدار داده است که باید خود را آماده از دست دادن تمام پول خود کنند. جان پالسون- میلیاردر آمریکایی- که حدود ۲۰ میلیارد دلار ثروت دارد با تاکید بر اهمیت مفهوم ارزش ذاتی در بازارهای مالی گفته است که ارزهای دیجیتالی کاملا بدون پشتوانه هستند و قیمت های بالای فعلی آن ها چیزی جز حباب و هیجان کاب نیست که روزی خواهد ترکید.  

با افزایش احتمال وقوع سناریوی صعودی در بازار، مایکرو استراتژی، یکی از بزرگ ترین شرکت های دارنده بیت کوین در جهان اعلام کرد ۱۷۷ میلیون دلار دیگر بیت کوین خریده است تا بدین ترتیب تعداد کل بیت کوین های در اختیار این شرکت به ۱۰۹ هزار بیت کوین برسد. ارزش کل بیتکوین های در اختیار این شرکت در حال حاضر چیز ی حدود سه میلیارد دلار و متوسط قیمت خرید هر بیت کوین توسط این شرکت معادل ۲۶ هزار و ۷۶۹ دلار بوده است. 
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۰۸۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۶۹ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۸ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌ کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

سکه و دلار: 

دلار عقب نشینی کرد
تا لحظه تنظیم این خبر؛ دلار 27 هزار و 216 تومان برای فروش قیمت خورد.

قیمت یورو نیز 31 هزار 300 تومان برای فروش درج شد. 


افزایش قیمت ها در بازار سکه و طلا
سکه امامی 11میلیون و 911 هزار تومان به فروش رسید. هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون و 158 هزار و 900 تومان در طلافروشی ها به فروش رفت. 

سکه طرح قدیم 11 میلیون و 499 هزار تومان ارزش گذاری شد. نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب، 6 میلیون و 200 تومان و 3 میلیون و 850 هزار تومان ، دو میلیون و 296 هزار تومان به ثبت رسید.
 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

 

 

0 نظر:

نظر بدهید