قیمت پنیر ۳۸ درصد افزایش یافت
دبیر اتحادیه بنکداران از افزایش ۳۸ درصدی قیمت پنیر طی دو هفته اخیر خبر داد و گفت: هر بسته ۴۰۰ گرمی به ۲۰ هزار تومان رسیده و هر کیلوگرم ۱۳.۷ هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش بورس فوری، قاسم‌ علی حسنی با اشاره به افزایش ۳۸ درصدی قیمت پنیر به فارس گفت: طی دو هفته قیمت هر بسته ۴۰۰ گرمی از ۱۴۵۰۰ به ۲۰ هزار تومان رسیده و قیمت هرکیلوگرم پنیر هم ۱۳۷۵۰ تومان افزایش یافته است.

وی افزود: سایر محصولات لبنی از قبیل کره و ماست هم با افزایش قیمت روبرو بوده‌اند. پنیر مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی است و بدون مجوز سازمان حمایت ، تولید کنندگان اجازه افزایش قیمت ندارند.

بر اساس این گزارش، محصولات لبنی در طول ‌سال گذشته همواره افزایش قیمت داشته اند. اخیرا محمدرضا بنی‌طباء سخنگوی انجمن صنایع لبنی هم از افزایش ۷۰ درصدی قیمت این محصولات در آینده نزدیک خبر داد و گفت: طبق مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار، قیمت خرید هر کیلوگرم شیر از ۴۵۰۰ به ۶۶۰۰ تومان افزایش یافته است.

پنیر بخشی از صبحانه رایج و ساده خانوارهای ایرانی است و افزایش قیمت آن به معنای حذف ساده‌ترین نوع صبحانه از سفره‌ها است. کمبود لبنیات، خطر کاهش ویتامین دی، اختلال در فشار خون، کمبود کلسیم، پوکی استخوان، و رشد سلول‌های سرطانی در بدن را به همراه دارد.

منبع: بورس پرس

0 نظر:

نظر بدهید