مهمان‌پرست: دولت ائتلافی راه‌ برون‌رفت از وضعیت فعلی است
داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، دولت ائتلافی و ترکیبی (از سه جناح) را راه برون رفت از وضعیت فعلی کشور ارزیابی کرد و گفت: باید فضا به سمتی برود تا داوطلبان برنامه کلی ارائه کنند تا مردم از میان برنامه‌ها انتخاب کنند.

به گزارش بورس فوری، رامین مهمانپرست، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری روز شنبه در نشست خبری گفت: انتخابات یکی از مهمترین موضوعاتی است که می‌تواند سرنوشت کشور ما را رقم بزند و برای مردم حائز اهمیت است. یک اشکال اساسی که به آن انتقاد کردیم حضور احساسی و رفتار شعاری داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری است و اینکه ترکیبی دوقطبی ایجاد شود که به لحاظ کیفی برای آینده کشور مناسب نیست. بنابراین در پی برنامه محور بودن نامزدها هستیم.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: باید فضا به سمتی برود تا داوطلبان برنامه کلی ارائه کنند تا مردم از میان برنامه‌ها انتخاب کنند. به عنوان عضو تشکیلات فراجناحی «ائتلاف وحدت ملی» که وابستگی به جریان‌های سیاسی ندارد و در رویکرد تشکیلاتی جدای از جناح‌های سنتی، دید ملی هم وجود دارد و از همه متخصصان دلسوز استفاده می‌کنیم و با این رویکرد وارد شدیم.  
مهمان‌پرست خاطرنشان کرد: سه مشکل اصلی را بررسی کردیم که نخست ساختار بخش اداری است که مشکلات پیچیده‌ای ایجاد و موانع جدی را سر راه دولت‌ها قرار داده است.
وی عنوان کرد: اشکال دوم نبود طرح و برنامه مدون برای از بین بردن مشکلات است. باید برنامه ای مدون برای جوانان و کارمندان و معلمان و بازنشستگان وجود داشته باشد. برنامه‌های ما برای همه اقشار کاملا روشن است. مشکل سوم مدیران و مجریان طرح‌ها هستند که باید تخصص، انگیزه لازم داشته باشند. به عنوان تشکیلات ائتلاف وحدت ملی یک بانک اطلاعاتی ۵ هزار نفره را جمع آوری کرده‌ایم. فرق ما با باقی نامزدها این است فراجناحی هستیم و از همه نیروها استفاده می‌کنیم و همین الان فضا دوقطبی و تخریب‌ها شروع شده و انواع تهمت و رو کردن پرونده‌ها را اکنون می‌بینیم. باید فضای تخریبی را کنار بگذاریم و به سمت فضای سالمی برویم.
داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر بخواهد رقابتی شکل بگیرد شورای نگهبان نمی‌تواند هر ٤٠ نفر را تایید کند تا انها باهم رقابت کنند. باید صحنه رقابت‌ها طوری باشد تا سلیقه‌های مختلف در آن حضور داشته باشند بطوریکه در رقابت نهایی هم خوب است رویکرد فراجناحی، نظامی و دیپلمات ها جدای از اصلاح طلب و اصولگرا حضور داشته باشند.  
مهمانپرست با دعوت از معاون اول رییس‌جمهوری برای انجام مناظره، یادآور شد: اگر هر سه جریان را پوشش دهیم تا در رقابت باشند مشارکت بیشتری خواهیم داشت. احساس می‌کنیم دولت ائتلافی می‌تواند به این وضعیت کشور کمک کند که ترکیبی از جناح‌های مختلف سیاسی باشند.
وی با بیان اینکه لیست پیشنهادی ٤٠ نفره کابینه خود را معرفی کردیم، گفت: اعضای کابینه ما از جناح ها اقشار و اقوام و روحانیت و زنان هستند. سعی شده در این ترکیب روحیه وحدت ملی با چهره‌های متخصص و جوان و افرادی با تجربه استفاده شود.  در نهایت برنامه‌های خود را در اختیار فردی می‌گذاریم که پیروز انتخابات است. نامزدها کمتر وارد ارائه طرح‌ها می‌شوند چون اینگونه آسیب کمتری می‌بینند.
مهمان‌پرست یادآور شد: خوشحالیم برخی از دوستان داوطلب طرح‌های ما را عینا به نام خود می‌زنند اما اشکالی ندارد و دوست داریم طرح‌های خوب عملیاتی شود.

0 نظر:

نظر بدهید