اعتبار۳۶۰ هزار میلیاردی بخش مسکن و نیاز۳۰ و ۱۰ میلیون تنی سیمان و فولاد
وزیر راه از تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن و همه اراضی دولتی برای اجرای این طرح و و نیاز۳۰ و ۱۰ میلیون تنی سیمان و فولاد خبر داد.

به گزارش بورس فوری، رستم قاسمی در نشستی ویدئو کنفرانسی با مدیران راه استان‌ها با اشاره به تخصیص ۳۶۰ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن گفت: وزارت راه در اراضی تحت‌اختیار توان تولید سالانه یک میلیون مسکن را دارد. قانون جهش تولید مسکن هم بخشی از مشکل زمین را برطرف می‌کند.

وی افزود: تولید یک میلیون مسکن در سال، نیازمند ۳۰ و ۱۰ میلیون تن سیمان و فولاد است که با توجه به ظرفیت تولید ۸۰ و ۲۸ میلیون تنی، مشکلی در تامین آن وجود ندارد. از آنجایی که مقرر شده، بسیاری از درآمدها از جمله فروش املاک و مستغلات وزارتخانه به صندوق توسعه مسکن بیاید از این طریق امکان کمک به اقشار مختلف جامعه برای انجام طرح های حمایتی و تکمیل آنها وجود دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس قانون، مقرر شد تمام اراضی متعلق به دولت و موسسات دولتی برای ساخت مسکن در اختیار وزارت راه قرار گیرد. چنانچه ظرف دو ماه اراضی معرفی و واگذار نشود، سازمان ثبت اسناد می‌تواند یک‌ طرفه سند را به نام این وزارتخانه صادر کند.

رستمی گفت: بنیاد مستضفعان برای در اختیار گذاشتن اراضی به منطور تولید انبوه مسکن اعلام آمادگی کرده است.در تفاهم با وزارت صنعت هم مقرر شد در این طرح، مصالح ساختمانی متفاوت از روش فعلی تامین شود.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل هم باید به دنبال راهکارهای جدید رفت که یکی از روش‌ها تهاتر نفت با تکمیل طرح های این حوزه و جذب سرمایه های بخش خصوصی و مردمی است.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید