بازارهای سرمایه
بازدهی بازارهای سرمایه امروز

به گزارش بورس فوری، شاخص کل بورس امروز با 2 هزار و 900 واحد افت رقم يک ميليون و 526 هزار واحد را ثبت کرد.
شاخص کل با معيار هم وزن هم 747 واحد افزايش يافت و به رقم 466 هزار و 95 واحد رسيد.



شستا، کچاد، نوري، شبندر، کگل، کنور نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير مثبت و در مقابل برکت نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير منفي را روي بورس گذاشتند.

فرابورس صعودي شد
در آن سوي بازار سرمايه، شاخص کل فرابورس با 102  واحد رشد رقم ۲۲ هزار و 768 واحد را ثبت کرد.




بپاس و فرابورس، شگويا نسبت به سايرنمادها بيشترين تاثير مثبت و در مقابلمارون، وسپهر، دماوند، وملل نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير منفي را روي فرابورس گذاشتند.


و قیمت طلا

بهاي هر اونس طلا براي تحويل فوري با ۰.۲ درصد افزايش، به ۱۷۹۷ دلار و ۵۶ سنت رسيد.
در بازار معاملات آتي آمريکا، هر اونس طلا تغييري نداشت و در ۱۷۹۹ دلار و ۴۰ سنت ايستاد. بهاي معاملات اين بازار شب گذشته ۳۵ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، در ۱۷۹۸ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

طلا روز سه شنبه بزرگترين کاهش قيمت در حدود يک ماه اخير را داشت که در پي رشد ارزش دلار و بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمريکا روي داد.
شاخص دلار در معاملات روز جاري ثابت بود در حالي که بازده اوراق قرضه در زمان معاملات آسيايي کاهش داشت.

کايل رودا، تحليلگر شرکت آي جي مارکت گفت: در آينده کوتاه طلا تحت تاثير آمار اقتصادي و آنچه آمار آمريکا درباره زمان تعديل خريد اوراق قرضه مي گويند، قرار خواهد داشت. اگر طلا فرصت دوباره اي براي افزايش پيدا کند، سطح ۱۸۳۰ دلار را تست خواهد کرد اما به نظر نمي رسد فضا به نحوي باشد که قيمتها را به سطح بالاتري هدايت کند.

رشد موارد ابتلا به کوويد ۱۹ که ناشي از شيوع کروناي دلتا بود به احياي رشد اشتغال آمريکا در اوت ضربه زد و روند احياي اقتصاد جهاني را به خطر انداخت. اين وضعيت باعث شد انتظارات براي ادامه اجراي برنامه انبساطي بانک مرکزي آمريکا براي مدت طولاني تر تقويت شود.

هارشال باروت، مشاور تحقيقاتي ارشد شرکت متالز فوکوس در امور جنوب آسيا گفت: فضاي اقتصادکلان نشان مي دهد که تعديل خريد اوراق قرضه يا افزايش نرخها ممکن است به سرعت اتفاق نيافتد و اين موضوع به نحوي از طلا پشتيباني مي کند.

بر اساس گزارش رويترز، سرمايه گذاران اکنون منتظر نشست سياست پولي روز پنج شنبه بانک مرکزي اروپا هستند.

در بازار ساير فلزات ارزشمند، هر اونس نقره براي تحويل فوري ثابت بود و در ۲۴ دلار و ۳۰ سنت ايستاد. هر اونس پلاتين با ۰.۲ درصد افزايش به ۱۰۰۰ دلار و ۵۲ سنت و هر اونس پالاديم براي تحويل فوري با ۰.۲ درصد افزايش، به ۲۳۷۶ دلار و ۷۶ سنت رسيد.

ودلار سکه
 

دلار عقب نشيني کرد
تا لحظه تنظيم اين خبر؛ دلار 27 هزار و 528 تومان براي فروش قيمت خورد.

قيمت يورو نيز 31 هزار 485 تومان براي فروش درج شد. 


افزايش قيمت ها در بازار سکه و طلا
سکه امامي 12 ميليون و 92 هزار تومان به فروش رسيد. هر گرم طلاي 18 عيار يک ميليون و 178 هزار و 300 تومان در طلافروشي ها به فروش رفت. هر اونس طلا در ۱۷۹۹ دلار و ۴۰ سنت ايستاد. بهاي معاملات اين بازار شب گذشته ۳۵ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش، در ۱۷۹۸ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.


سکه طرح قديم 11 ميليون و 602 هزار تومان ارزش گذاري شد. نيم سکه، ربع سکه و سکه گرمي به ترتيب، 6 ميليون و 150 تومان و 3 ميليون و 720 هزار تومان ، دو ميليون و 310 هزار تومان به ثبت رسيد.

هارشال باروت، مشاور تحقيقاتي ارشد شرکت متالز فوکوس در امور جنوب آسيا گفت: فضاي اقتصادکلان نشان مي دهد که تعديل خريد اوراق قرضه يا افزايش نرخها ممکن است به سرعت اتفاق نيافتد و اين موضوع به نحوي از طلا پشتيباني مي کند.
بر اساس گزارش رويترز، سرمايه گذاران اکنون منتظر نشست سياست پولي روز پنج شنبه بانک مرکزي اروپا هستند.

و نفت
 بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت آمريکا ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد افزايش يافت و به ۶۸ دلار و ۴۶ سنت در هر بشکه رسيد. اين شاخص روز سه شنبه يک روز پس از تعطيلات روز کارگر آمريکا ۱.۴ درصد نزول کرده بود.
بهاي معاملات نفت برنت با دو سنت کاهش، به ۷۱ دلار و ۶۷ سنت در هر بشکه رسيد. معاملات نفت برنت روز گذشته با ۰.۷ درصد کاهش بسته شده بود.
تحليلگران گروه بانکي ANZ در يادداشتي اعلام کردند بازار تاثير ادامه تاخير در روند ازسرگيري توليد نفت در خليج مکزيکوي آمريکا را سبک و سنگين مي کند.

توليدکنندگان اين منطقه پس از گذشت روزها از عبور توفند آيدا و بادهاي قدرتمند و باران سنگين آن، همچنان براي ازسرگيري فعاليت تقلا مي کنند. حدود ۷۹ درصد از توليد خليج مکزيکوي آمريکا روز سه شنبه متوقف بود و ۷۹ سکوي توليد همچنان خالي بودند. عرضه حدود ۱۷.۵ ميليون بشکه نفت به بازار تاکنون از دست رفته است. چاههاي فراساحلي خليج مکزيکو در حدود ۱۷ درصد از توليد نفت آمريکا سهم دارند.
تحليلگران موسسه ING با اشاره به جديدترين گزارش وزارت انرژي آمريکا، در يادداشتي نوشتند: حدود يک ميليون بشکه در روز ظرفيت توليد موقتا بسته شده است که در مقايسه با اوج بيش از دو ميليون بشکه در روز، کمتر شده است.
معامله گران با دقت آمارهاي هفتگي موسسه امريکن پتروليوم در روز چهارشنبه و اداره اطلاعات انرژي آمريکا در روز پنج شنبه را زيرنظر دارند تا ارزيابي روشنتر از تاثير طوفان بر توليد نفت و فعاليت پالايشگاهي داشته باشند.
تحليلگران در نظرسنجي رويترز پيش بيني کردند ذخاير نفت آمريکا در هفته منتهي به سوم سپتامبر به ميزان ۳.۸ ميليون بشکه و ذخاير بنزين به ميزان ۳.۶ ميليون بشکه کاهش پيدا کرده است.

بر اساس گزارش رويترز، قيمتهاي نفت روز سه شنبه همسو با ريزش گسترده بازارهاي کالا در واکنش به جهش ارزش دلار آمريکا سقوط کردند. دلار تحت تاثير نگرانيها نسبت به افزايش آمار ابتلا به کوويد ۱۹ در آمريکا و آسيا و دورنماي رشد اقتصادي آهسته تر صعود کرد.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید