قيمت سيمان به نرخ پيش از قطع برق بازگشت
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نشست امروز خود با جمعي از نمايندگان، گفت: در اين نشست درباره نحوه بازگشت قيمت سيمان به پيش از نرخ قطع برق و راهکارها براي کنترل قيمت فولاد توضيحاتي ارائه شد.

به گزارش بورس فوری،سيدرضا فاطمي امين وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نشست صبح امروز (يکشنبه ۲۱ شهريور) خود با جمعي از نمايندگان به رياست علي نيکزاد نايب رئيس مجلس در خصوص موضوع تنظيم بازار سيمان، فولاد و کالاهاي اساسي که در کميسيون تلفيق مجلس برگزار شد، گفت: در اين نشست گزارشي درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه‌هاي بازار سيمان و فولاد ارائه شد.
وزير صنعت، معدن و تجارت تصريح کرد: طبق قولي که در زمان رأي اعتماد به نمايندگان ملت داده شد، خوشبختانه قيمت سيمان به نرخ پيش از قطعي برق بازگشت و قيمت آن در بورس به کيسه‌اي 25 هزار تومان رسيد.
وي افزود: اين درحالي است که بسياري معتقد بودند وقتي نرخ کالايي در ايران بالا مي‎‌رود، ديگر پايين نخواهد آمد اما اين اتفاق خوشايند رخ داد.

کاري که در کاهش قيمت سيمان صورت گرفت، اصلاح ساختار بود نه برخورد تعزيراتي و دستوري
عضو کابينه دولت سيزدهم با بيان اينکه نرخ سيمان فله نيز به 360 تومان رسيد که همان قيمت سه ماه قبل است، تأکيد کرد: کاري که ما براي کنترل قيمت سيمان انجام داديم اصلاح ساختار بود و با روش‌هاي تعزيراتي، موردي و همچنين ايجاد جو رواني قيمت‌‎ها به اينجا نرسيد به طوريکه تعادلي که در بازار ايجاد شد، نرخ سيمان را کاهنده کرد.

تمامي خرده فروشان سيمان تا دو هفته آينده وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد
وي با تأکيد بر اينکه تا دو هفته آينده نيز بر بازار سيمان متمرکز خواهيم بود، يادآور شد: تا دو هفته آتي، تمامي خرده فروشان و عاملان فروش سيمان وارد سامانه تجارت و بورس خواهند شد تا در بورس و در حوزه عمده فروشي و خرده فروشي به يک روال معقول دست يابيم.
فاطمي امين  درباره اقدامات صورت گرفته در بازار فولاد نيز گفت: قيمت فولاد بر ساير محصولات بازار موثر بوده و بر فضاي رواني بازار نيز اثرگذار است؛ در اين حوزه سه راهکار تعريف شده که طي سه ماه عملياتي خواهد شد.

رصد کامل اطلاعاتي از صفر تا 100 براي قطع دست رانت خواران
وزير صمت اضافه کرد: در مهرماه رصد کامل اطلاعاتي از زنجيره فولاد را دنبال مي‌کنيم تا تمام توليدات  مقاطع فولادي، شمش و محصولات در سامانه جامع تجارت عرضه شود و رانت‌ها و چند قيمتي بودن فولاد از اين طريق از بين برود.

وي افزود: در مرحله دوم ساختار بازار را اصلاح خواهيم کرد و تأثير ابلاغ قوانين و مقررات جديد را در آبانماه خواهيم ديد و امضاهاي طلايي تا اين زمان از بين خواهد رفت.

اصلاح ساختار در بازار فولاد براي کاهش هزينه تمام شده در آذرماه
فاطمي نيا تصريح کرد: در آذرماه نيز در ساختار صنعت فولاد اصلاح ساختاري خواهيم داشت که به سمت کاهش قيمت تمام شده حرکت کنيم و رقابت سازنده‌اي براي کاهش هزينه‌ها در بازار فولاد را شاهد باشيم و بازار فولاد تحت تأثير نوسانات ارزي نباشد. 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید