شورای رقابت اعتراض خودروسازان به شراکت مشتریان در پیش خرید را رد کرد
رئیس شورای رقابت با اعتراض خودروسازان به مصوبه اخیر مبنی بر شراکت مشتریان در طرح‌های پیش خرید را رد کرد و توضیح داد .

به گزارش بورس فوری، رضا شیوا در واکنش به اعتراض ایران خودرو و سایپا به مصوبه اخیر شورای رقابت مبنی بر شریک بودن مشتریان در طرح‌های پیش خرید گفت: هر کس اعتراضی دارد باید به هیات تجدیدنظر مراجعه کند. چرا که برای بررسی مجدد، بایدشرایط کاملا تغییر کرده باشد.

وی افزود: این مصوبه، یکی از منصفانه‌ترین مصوبات است که در شورا به تصویب رسیده است. سال گذشته بیش از ۸۰۰ شکایت درباره پیش‌خرید خودرو مطرح شد و لازم بود وضع پیش‌خرید به جایی برسد که تعداد شاکیان کاهش یابد. طبق این مصوبه، خریدار می تواند با مبلغ پیش پرداخت، درصدی در خودرو سهیم باشد و اگر تورم بخشی بود آن سهم شامل تورم بخشی نشود که عادلانه و در راستای حمایت از مصرف‌کننده است تا خودروساز نتواند از شرایط انحصاری استفاده کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در بسیاری از پیش فروش‌ها مشخص نیست خودرو در آینده چگونه و به چه قیمتی خواهد بود. وقتی قیمت مشخص می‌شود، ویژگی‌های خودرو هم باید مشخص باشد تا کسی که می‌خواهد پیش خرید کند، بداند چه چیزی می‌خواهد بخرد.

شیوا  گفت: برخی ادعا کرده اند مصوبه شورا خلاف قانون است که هیات وزیران در حمایت از مصرف کننده تصویب کرده است. مصوبه هیات دولت، قانون نیست. شورای رقابت قانونمند تصمیم می‌گیرد. شورای رقابت به عنوان نهاد بالادستی سعی دارد، خودروسازان این صنعت را انحصاری نکنند و مصرف‌کننده را نادیده نگیرند.

0 نظر:

نظر بدهید