قیمت نفت خام امروز 1400/6/22
قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تاثیر نگرانی از عرضه نفت با بسته ماندن بخش بزرگی از اسکله‌های نفتی آمریکا، رشد کرد و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسید.

به گزارش بورس فوری، به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، قیمت نفت خام در معاملات امروز، دوشنبه، تحت تأثیر نگرانی از عرضه نفت با بسته ماندن بخش بزرگی از اسکله‌های نفتی آمریکا، رشد کرد و به بالاترین سطح در یک هفته اخیر رسید.

تا ساعت ۱۰:۳۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۰.۷۱ درصد رشد کرد و به ۷۳.۴۴ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا هم تا این لحظه ۰.۷۲ درصد رشد کرد و به ۷۰.۲۱ دلار رسید.

به دنبال خسارت‌هایی که طوفان آیدا به تأسیسات نفتی دریایی آمریکا در خلیج مکزیک وارد کرد هنوز ۳ چهارم تولید این منطقه که معادل ۱.۴ میلیون بشکه در روز است به مدار بازنگشته است. این میزان معادل کل تولید نیجریه، از اعضای اوپک است.

اما این در حالی اتفاق می‌افتد که پالایشگاه‌های نفتی ساحلی این منطقه فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و باعث شده‌اند تقاضای نفت خام بالا برود.

رویال داچ شل، بزرگترین تولیدکننده خلیج مکزیک آمریکا از روز پنجشنبه برخی از قراردادهای پیش‌فروش نفت خام خود را کنسل کرده است که این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که تعمیر آسیب‌های وارده به تأسیسات نفتی تا چندین هفته طول خواهد کشید.

منبع: مهر 

0 نظر:

نظر بدهید