بازگشت رنگ سبز به تابلوي معاملاتي رمزارزها
بيشتر ارزهاي ديجيتالي مهم صعودي شدند

به گزارش بورس فوری، به نقل از سي‌ان‌بي‌سي، دولت چين با صدور بيانيه جديدي به مردم اين کشور هشدار داد در توکن هاي غير مثلي (يا همان ان اف تي) سرمايه گذاري نکنند چرا که قيمت آن ها حباب است و از ديدگاه مالي، اين دارايي ها داراي ارزش خيلي کمتر از چيزي هستند که اکنون قيمت گذاري مي شوند. وانگ جونهي- خبرنگار روزنامه ساوث چاينا مورنينگ پست- در مطلبي نوشت: وقتي که هيجان بازارها تخليه شود، ارزش اين ان اف تي ها به ميزان قابل توجهي کاهش پيدا خواهد کرد.  
کميسيون بازارهاي مالي و اوراق بهادار اروپا در گزارش خود با عنوان "رمزارزها: روند ها، ريسک ها و تلاطم ها" از ارزهاي ديجيتالي به عنوان خطري براي ثبات مالي بازارها نام برده که داراي پيامدهاي محيط زيستي زيان بار به ويژه در حوزه استخراج رمزارزها هستند. اين گزارش افزوده است نوسانات بالاي قيمتي ارزهاي ديجيتالي در کنار فناوري مالي غيرمتمرکز که نقش بانک مرکزي را کمرنگ مي کند، براي ثبات مالي مضر هستند.
جدال بين ديدگاه هاي صعودي و نزولي در بازاررمزارز به شدت بالا گرفته و فشار فروش نيرومند باعث شده است تا حتي اخبار بسيار مثبت بازار نظير آغاز بررسي لايحه قانوني اعلام شدن بيتکوين و ارزهاي ديجيتالي ديگر در پاناما نيز نتوانند منجر به يک صعود نيرومند شوند.  برخي از تحليلگران معتقدند بازار در ماه سپتامبر وارد فاز استراحت و حتي اصلاح خواهد شد پيش از آن که حرکت صعودي اش را از سر گيرد.  
مجموع ارزش بازار جهاني ارزهاي ديجيتالي در حال حاضر ۲۱۰۰ ميليارد دلار برآورد مي‌شود که اين رقم نسبت به روز قبل ۱.۵۰ درصد بيشتر شده است.

در حال حاضر ۴۱ درصد کل بازار ارزهاي ديجيتالي در اختيار بيت کوين و ۱۸ درصد در اختيار اتريوم است. بيت‌ کوين ۱۲ سال پيش توسط گروه گمنامي از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چين ايجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اوليه آن شکل گرفت.  

0 نظر:

نظر بدهید