ايستگاه بعدي قانوني شدن ارزهاي مجازي کدام کشور است؟
برخي کشورها طي ماه‌هاي گذشته فعاليت‌هاي مرتبط با ارزهاي مجازي را قانوني اعلام کرده و بايد ديد کدام کشور ممکن است ايستگاه بعدي در اين مسير باشد.

به گزارش بورس فوری، روزنامه لائوتيان تايمز، گزارش داد که دولت لائوس اجراي يک طرح آزمايشي براي استخراج يا مبادله ارزهاي مجازي توسط 6 شرکت در اين کشور را تصويب کرده است.
بنا به بيانيه صادر شده توسط نخست‌وزير اين کشور 4 شرکت ساختماني، يک شرکت فناوري اطلاعات و يک بانک مجوز استخراج و مبادلات ارزهاي مجازي را دريافت کرده‌اند.
اين شرکت‌ها همچنين اجازه پيدا کرده‌اند که تراکنش‌هاي خود را با بيت‌کوين و لايت‌کوين انجام دهند.
دولت لائوس همچنين به برخي از ساختمان‌هاي اين کشور از جمله بانک مرکزي دستور داده تا استانداردهايي را براي استفاده از ارزهاي مجازي در اين کشور تدوين کنند.

سان‌خام ويپ‌خاوان، نخست‌وزير لائوس قرار است اواخر اين هفته با کابينه اين کشور يک جلسه کاري براي ترويج احتمالي استفاده از ارزهاي مجازي توسط مردم اين کشور داشته باشد.
اين اقدام البته بر تناقض کامل نسبت به موضع‌گيري اوليه دولت لائوس در قبال ارزهاي مجازي بود. در ماه آگوست بانک مرکزي اين کشور با صدور بيانيه‌اي مردم را از استفاده از ارزهاي مجازي نظير بيت‌کوين، اتريوم و لايت‌کوين برحذر داشت و گفت:‌ اين ارزهاي هيچ ارتباطي با پول‌هاي واقعي و رايج نداشته و از سوي سازمان‌هاي اين کشور تحت نظارت قرار ندارد و به همين دليل آنها هم نوسان زيادي داشته و هم خطرناک هستند.

بر اساس قانون مردم لائوس هنوز اجازه خريد و فروش ارزهاي مجازي را ندارند.

 

 

0 نظر:

نظر بدهید