کاندیداهای اصولگرا به نفع رئیسی کنار می‌روند؟
یک فعال سیاسی اصولگرا می‌گوید: انتخابات حساسیت فوق العاده‌ای دارد و چالش هایی پیش رو داریم از جمله مدیریت بیگانگان در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران با این هدف که جامعه را از اصل نظام و انقلاب جدا کنند و تلقین می کنند که رای ندهید.

به گزارش بورس فوری، حجت الاسلام احمد سالک با اشاره به آخرین تحولات انتخاباتی، اظهار کرد: انتخابات خرداد ۱۴۰۰ از ابعاد مختلفی و حساسیت فوق العاده ای برخوردار است و چالشهایی پیش رو دارد، از جمله این حساسیتها نگاه جهانی به ویژه آمریکا و کشورهای اروپایی به انتخابات ریاست جمهوری ماست.

وی ادامه داد: اگر رئیس جمهوری که روی کار می آید منطبق با افکار و اندیشه های آنها باشد حاضر هستند هزینه کنند ولی  اگر کسی مخالف آنها باشد در مقابلش می ایستند و صف آرایی می کنند، بنابراین نکته دوم از نگاه ملتهای  ۱۵ کشور همسایه ما و حکومتهای آنها و آزادی خواهان جهان، نیروهای مقاومت و .. است. آنها به این انتخابات چشم دارند چون پشتیبانی خودشان را در راستای انتخاب یک رئیس جمهوری می بینند که مقوم جریان مقاومت و آزادی خواهی در جهان باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: نکته سوم اینکه از نظر داخل هم حدود پنجاه میلیون حق رای دارند و اینها هم با سلایق مختلف و با دیدگاه های مختلف به این انتخابات نگاه می کنند که آیا رئیس جمهور آینده قدرت دارد که مشکلات موجودی را حل کند یا خیر؛ بنابراین دغدغه مردم در داخل کشور برای حل معضلات خودشان است و نگاهشان به ریاست جمهوری بر اساس حل معضلات داخلی کشور است. از این جهات انتخابات حساسیت فوق العاده ای دارد و از جهات دیگر چالش هایی پیش رو داریم از جمله مدیریت بیگانگان در فضای مجازی علیه جمهوری اسلامی ایران با این هدف که جامعه به ویژه جوانان را از اصل نظام و انقلاب جدا کنند و تلقین می کنند که رای ندهید، یعنی یک نوع تحریم رای را دنبال می کنند، با سیاست ایجاد یأس و نا امیدی در داخل کشور، با ایجاد ناکارآمدی جمهوری اسلامی در حل معضلات مردم نا امیدی را در داخل کشور رشد می دهند.

سالک خاطر نشان کرد: این چالش بزرگ است ولی مردم ما بصیر و آگاه هستند و تسلیم افکار بیگانگان نمی شوند اما نباید از تاثیرگذاری فضای مجازی در روند انتخابات غافل بود. اما آرایشی که در داخل است، آرایشی که فعلا در بین جریان اصولگرایی و جریان اصلاح طلب سامان دارد و دیده می شود؛ به هرحال همه دوستانی که در مسیر احیای ارزشهای انقلاب اسلامی هستند تلاش می کنند بهترین شخصیتی که توانمندیش از جهات مختلف از دیگران بالاتر باشد در میدان ریاست جمهوری قرار گیرد و این مطلب برای اصولگرایی مطرح است که فکر می کنم روی شخص آقای رئیسی اجماع خوبی شکل خواهد گرفت و آرایش نیروهای اصولگرا با محوریت او ساماندهی خواهد شد.

وی گفت: نکته بعد تلاش اصلاح طلبان با معرفی چهره های مختلف است که آنها بتوانند اولا روند حرکتی که دولت های یازدهم و دوازدهم ریل گذاری کرده است را تعقیب کنند و ثانیا بتوانند شخصیتی را بیاورند که در مقابل شخصیتهای اصولگرا صاحب منصب باشد، اما چیزی که ما متوجه شدیم این است که جریانات معاند داخلی و زنجیره ای و خارجی ها دنبال این هستند که هرکسی می خواهد بیاید، بیاید و رئیس جمهور شود اما آقای رئیسی رئیس جمهور نشود، آنها این سیاست پوسیده را تعقیب می کند، اما مطمئنا با یک وحدت امت انشالله حول محور حاکمیت دینی اجماع خوبی برای انتخابات ۱۴۰۰ خواهیم داشت و این موجب یأس دشمنان داخلی و خارجی خواهد بود.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این پرسش که قطب اصلی اصولگرایی در انتخابات آقای رئیسی خواهد بود یا فرد دیگر، گفت: من فکر می کنم ایشان باشد.

سالک از رایزنی با سایر کاندیداهای اصولگرا برای کناره گیری به نفع ابراهیم رئیسی اظهار بی اطلاعی کرد و افزود: قاعدتا سایر دوستان که در مناظره ها شرکت می کنند ممکن است تا آخر بایستند یا  ممکن است به نفع ایشان کنار روند اما اجماع توده مردم ارزشی و انقلابی روی آقای رئیسی است.

0 نظر:

نظر بدهید