نیکزاد: کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود
علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، در همایش ستاد انتخابات ائتلاف جوانان انقلابی گفت: در ۴۲ سال اخیر مسئولانی که بر سر کار آمدن عهد بستن که به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند اما در واقع برخی از آن‌ها پایبند نبودند که منجر به شکل‌گیری دو جریان فکری در کشور شد.

به گزارش بورس فوری، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس  و  دبیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی آیت‌الله رییسی در همایش ستاد انتخابات ائتلاف جوانان انقلابی گفت: در 42 سال اخیر مسئولانی که بر سر کار آمدن عهد بستند که به آرمان‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند اما در واقع برخی از آن‌ها پایبند نبودند که منجر به شکل‌گیری دو جریان فکری در کشور شد.

وی افزود: گروه اول همواره تلاش کرده‌اند تا با تکیه بر توان داخلی بر مشکلات فائق شوند در حالی که گروه دوم معتقدند که به بن‌بست رسیدیم و باید در اقتصاد جهان ادغام شویم و جهان ما را بپذیرد و با تجارت آزاد با جهان به توسعه و رفاه برسیم.

نیکزاد با بیان اینکه ما معتقد هستیم که آمریکا با خوی استکباری و ابزارهایی که در دست دارد قابل تعامل نیست و آمریکا با ایران قوی کنار نخواهد آمد، یاداور شد: عملکرد دولتمردان و مجلس و بعضی از کارگزاران کشور سبب شده است تا سرمایه اجتماعی کشور آسیب ببیند.

نائب رئیس مجلس گفت: انتخاب غلط دلیل شرایط فعلی جامعه است، انتخاب غلط یعنی اینکه فرمانده را نادرست انتخاب کنید و در کشتی قرار دارید که همه نخبگان در کشتی قرار دارند اما ناخدا کار بلد نیست و به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.انتخاب غلط یعنی اینکه کل اقتصاد کشور را در وزارت امور خارجه و موضوعی به نام مذاکره و برجام محدود کنید.

وی افزود: ریشه تمام مشکلات کشور تحریم نیست و این حرف که تحریم هیچ مشکلی هم ایجاد نکرده باز غلط است اما وابسته کردن همه موضوعات به تحریم اشتباه بزرگ است. مشکلی مانند مسکن در کلانشهرها که برای جوانان به آرزو تبدیل شده است ربطی به تحریم ها ندارد، صفر تا صد مسکن به مسائل داخلی ربط دارد و وابسته به عزم مسئولان دارد.

نائب رئیس مجلس تصریح کرد: دیدگاه ما به روابط خارجی قطع ارتباط با دنیا نیست، بلکه معتقدیم که با همه کشورهای دنیا به غیر از یک رژیم غاصب باید روابط فعال داشت، روابطی که بر اساس عزت، اقتدار و قدرت باشد، وزارت خارجه باید پاسخگو باشد که چرا همه ظرفیت‌های کشور را به برجام وابسته کرده باشد و از ظرفیت دیپلماسی اقتصای استفاده نکرده است.

نیکزاد گفت: فرار مالیاتی 150 هزار میلیارد تومانی در کشور قابل قبول نیست، قاچاق 20 میلیارد دلاری که سبب نابود تولید داخلی می‌شود قابل قبول نیست، اینکه تسهیلات داخلی موجود باشد، زمین موجود باشد، انبوه ساز موجود باشد اما ساخت مسکن انجام نشود قابل قبول نیست.

وی افزود: انحصار تسهیلات به افراد محدود قابل قبول نیست، تشکیل قرارگاه مرغ در دولت موجب وهن است، رانت 200 هزار میلیارد تومانی در صنعت مرغ وجود دارد که تعارض منافع در این صنعت سبب می‌شود تا این بازار ساماندهی نشود.

نیکزاد در ادامه خاطرنشان کرد:‌ صیانت از خانواده باید در صدر توجهات دولت آینده قرار بگیرد، شایسته است که دولت به نام دولت خانواده شکل گیرد و نهاد خانواده مورد تکریم قرار گیرد. بنابراین به آینده امیدوارم و معتقدم که دولتی می‌خواهیم که رئیس دولت و اعضای آن دارای سلامت فکری، اعتقادی و اقتصادی باشد.

وی ادامه داد: اینکه 44 درصد تولید ناخالص داخلی در تهران ایجاد شود قابل قبول نیست و باید عدالت اقتصادی و اجتماعی بسط یابد.

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه می‌شود کشور را با تکیه بر جوانان انقلابی و مدیریت جهادی اداره کرد، گفت:  کسی که گرین کارت دارد نباید در جمهوری اسلامی مسئول شود، کسی که فرزندانش در آمریکا ساکن شوند و شهروند آمریکا باشد نباید در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته باشد.

0 نظر:

نظر بدهید