فعال اصولگرا: اگر وزارت خارجه به جلیلی پیشنهاد شود از انتخابات کنار می‌کشد
جواد آرین‌منش گفت: لزوما نمی‌شود گفت که آقای جلیلی در هر شرایطی به نفع آقای رئیسی کنار برود و ممکن است خودش هم مدعی باشد.

به گزارش بورس فوری، فضای انتخاباتی در جبهه اصولگرایی بیش از جبهه اصلاحات روشن است زیرا به احتمال بسیار زیاد اجماع سراسری بر سید ابراهیم رئیسی به وجود می‌آید و در ایجاد اجماع هم مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد اما در این بین مشخص نیست سعید جلیلی برای چه هدفی وارد صحنه انتخابات شده است و می‌خواهد به نفع رئیسی کنار برود یا آنکه تا پایان می‌ماند؟

جواد آرین‌منش، فعال سیاسی اصولگرا درباره شرایط انتخاباتی کنونی به «نامه‌نیوز» گفت: «مشخص‌شدن نتیجه بررسی صلاحیت‌ها بسیار می‌تواند تعیین‌کننده باشد و آن زمان است که می‌توان گفت مثلا در جبهه اصولگرایی یک نامزد می‌ماند یا چندنامزد یا آنکه انتخابات دومرحله‌ای می‌شود یا یک مرحله‌ای. من نظرم این است که اگر افرادی که نامزد شده‌اند در انتخابات باقی بمانند مانند آقای رئیسی، جلیلی، رستم قاسمی، رضایی، ضرغامی، لاریجانی به عنوان نامزد اعتدالی‌ها و احتمالا یک یا دو نامزد از جناح اصلاحات انتخابات به دور دوم می‌رود زیرا آراء میان ایشان تقسیم می‌شود و بعید است هیچکدام بتوانند 51درصد آراء را در اختیار بگیرند».

او ادامه داد: «من تصور می‌کنم در نهایت رقابت اصلی بین آقایان رئیسی و لاریجانی خواهد بود آنها به دور دوم می‌روند».
این فعال سیاسی درباره وضعیت سعید جلیلی هم بیان کرد: «من تصور می‌کنم لزوما نمی‌شود گفت که آقای جلیلی در هر شرایطی به نفع آقای رئیسی کنار برود و ممکن است خودش هم مدعی باشد؛ مگر در شرایطی که آقای رئیسی با او به تفاهمی برسد که مثلا وزیر امور خارجه دولت خواهی شد که در آن صورت کنار برود».

او در پاسخ به این پرسش که اگر جبهه پایداری بر جلیلی تمرکز کند، وضعیت چگونه می‌شود، اظهار کرد: «اگر جبهه پایداری بر آقای جلیلی متمرکز شود، احتمال کناره‌گیری جلیلی به نفع آقای رئیسی کم خواهد شد».
 
این فعال سیاسی درباره علت حضور علیرضا زاکانی در انتخابات و تفاوت او با جلیلی خاطرنشان کرد: «آقای زاکانی برای ماندن نیامده است؛ او آمده تا حرف‌هایی که تا کنون نمی‌توانسته بیان کند را از تریبون انتخابات مطرح کند. آقای زاکانی آمده است تا آقای لاریجانی را تخریب کند و این گزاره را به نوعی خودش هم مطرح کرده است؛ در حالی که آقایان رئیسی و جلیلی برای ماندن آمده‌اند. من باور دارم آقای زاکانی کاری غیراخلاقی انجام می‌دهد که برای تخریب‌گری به انتخابات وارد شده است زیرا انتخابات در جمهوری اسلامی عرصه اخلاق اسلامی است و تخریب‌کردن دیگری با اصول اسلامی مغایرت دارد و مردم هم انتظار دارند به جای مواضع تخریبی از ایجاب‌ها و راه‌حل‌ها سخن گفته شود».

آرین‌منش در پایان درباره وضعیت نامزدهای نظامی گفت: «من بعید می‌دانم همه نامزدهای نظامی به نفع یک نفر از خودشان کنار بروند. مثلا آقای محسن رضایی بعید است کنار بکشد زیرا گرچه او نظامی است اما به هر حال شخصیت مستقل خود را دارد و اقتصاددان است. البته این موضوع لزوما به این معنا نیست که آقای رضایی آمده تا رئیس‌جمهور شود اما او به نفع کسی کنار نمی‌رود و مواضع و دیدگاه‌های خود را با مردم در میان می‌گذارد».

 

به پیج اینستاگرامی «بورس فوری» بپیوندید
instagram.com/boursfoori

 

0 نظر:

نظر بدهید