معرفی رمزارزی که ۴ روزه رکورد زد
اینترنت کامپیوتر می‌تواند در زمینه ارائه نرم‌افزار انقلابی به پا کند و روش جدیدی برای توکنیزه کردن سیستم‌های اینترنتی محسوب می‌شود.

به گزارش بورس فوری، هزاران ارز دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی‌ وجود دارد که هر کدام از این ارزها با پیش زمینه‌ای متولد شدند. در میان ۱۰ ارز برتر حتماً نام ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر را شنیده‌اید. نماد اینترنت کامپیوتر icp هست و این ارز در جایگاه ۹ قرار دارد. هر واحد اینترنت کامپیوتر با ارزشی معادل $ ۱۶۴.۰۰ خرید و فروش می‌شود. نسبت به روز گذشته ۲۳.۲۳%، افزایش داشته است. در حال حاضر حجم معاملات ۲۴ ساعته این رمزارز $ ۷۰۷۰۹۲۲۶۲ است. همچنین تعداد کل واحدهای در نظر گرفته شده برای اینترنت کامپیوتر معادل ۴۶۹۲۱۳۷۱۰ واحد است که از این تعداد تا به حال ۱۲۴۰۴۸۷۴۲ واحد به گردش درآمده است.

نحوه عرضه رمز ارز ICP چگونه است؟

نحوه توزیع این رمز ارزها در ابتدای راه اندازی به شرح زیر بود.

 همکاران اولیه: ۹.۵ درصد

 کمک‌های مالی اولیه: ۲۴.۷۲ درصد

 سرمایه استراتژیک: ۷ درصد

 پیش‌فروش: ۴.۹۶ درصد

 همکاری‌های استراتژیک: ۳.۷۹ درصد

 ایردراپ: ۰.۸ درصد

 کمک‌های مالی توسعه‌دهندگان و جامعه اولیه: ۰.۴۸ درصد

 اپراتورهای نودها: ۰.۲۲ درصد

 اتحادیه اینترنت کامپیوتر: ۴.۲۶ درصد

 اعضای تیم: ۱۸ درصد

 مشاوران و دیگر دارندگان واسطه کوین‌ها: ۲.۴ درصد

 بنیاد دیفاینیتی: ۲۳. ۸۶ درصد

پشتوانه Internet Computer

بنیاد دفینیتی (Dfinity Foundation) پس از پنج سال توسعه، پلتفرم The Internet Computer را در سال جاری راه‌اندازی کرد. اینترنت کامپیوتر پلتفرمی مبتنی بر قراردادهای هوشمند است و سرعتی معادل سرعت اینترنت دارند. پلتفرم مذکور همراه با شرکت‌های مثل صرافی غیرمتمرکز انزو فایننس (Enso Finance)، شبکه اجتماعی حرفه‌ای دیستریکت (Distrikt)، زیرساخت وب غیرمتمرکز فلیک (Fleek) و پلتفرم بررسی اصالت کالاهای لوکس اوریجین (Origyn) راه‌اندازی شده است. دفینیتی مدعی است که می‌تواند تعدادی از مهم‌ترین مشکلات بلاک چین را حل کند. این شرکت قصد دارد صنعت کامپیوترهای ابری را با پلتفرم غیرمتمرکز خود جایگزین کند و بر روی آن نسل جدیدی از برنامه‌های مگا یا ابر اپلیکیشن ها را طراحی کند.

تأمین مالی دفینیتی به چه صورت هست؟

اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اینترنت کامپیوتر را دارید باید بگوییم، تأمین مالی شرکت دفینیتی توسط شرکت اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz)، پولی‌چین کپیتال (Polychain Capital) انجام می‌شود. لازم به ذکر است که بنیاد دفینیتی در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد. دفینیتی با سرمایه اولیه ۱۹۵ میلیون دلار آغاز به کار کرد و حدود ۴ میلیون دلار از این سرمایه را با عرضه عمومی توکن خود در سال ۲۰۱۷ به دست آورد.

عملکرد توکن چه هست؟

ICP توکن کاربردی بومی دارد و در شبکه Internet Computer سه نقش ایفا می‌کند.

 تسهیل حاکمیت شبکه

 تولید چرخه برای محاسبه

 پاداش دادن به مشارکت‌کنندگان

معرفی عینی اینترنت کامپیوتر

اگر تا اینجا عملکرد اینترنت کامپیوتر را به صورت عینی درک نکرده‌اید، برای شما یک مثال ارائه می‌دهیم. در این مثال خودتان را مدیر یک سایت فرض کنید. اگر بخواهید با استفاده از ICP وب‌سایتی طراحی کنید، نیازی به پرداخت به خدمات هاستینگ برای میزبانی آن ندارید و این کار داخل خود بلاک‌چین اتفاق خواهد افتاد.

چند نکته در خصوص ارز دیجیتال icp

اینترنت کامپیوتر اولین بلاک چین است که با سرعت وب با ظرفیت بی حد و حصر اجرا می‌شود.

هدف از پروژه اینترنت کامپیوتر گسترش اینترنت عمومی است، در نتیجه می‌تواند بستر محاسبه جهانی نیز باشد.

اینترنت کامپیوتر در عرض تنها ۴ روز وارد فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر شد.

تکنولوژی Chain Key

اینترنت کامپیوتر یک تکنولوژی جالب به اسم Chain Key دارد که این تکنولوژی روشی است که در آن تراکنش‌ها روی شبکه‌ تأیید می‌شوند. طبق گفته‌ی وب‌سایت پروژه، این تکنولوژی به اینترنت کامپیوتر اجازه می‌دهد تراکنش‌هایی که وضعیت قراردادهای هوشمند را به‌روزرسانی می‌کند، در ۱ تا ۲ ثانیه نهایی کند. نکته جالب این هست که ICP به صفر تأیید تراکنش نیاز دارد. این تکنولوژی به دستگاه‌هایی مثل ساعت‌ هوشمند و موبایل این امکان را می‌دهد تا اصالت محصولات (artifact) را از طریق اینترنت کامپیوتر تأیید کنند.

خریداران کوین اینترنت کامپیوتر چه کسانی هستند؟

به صورت کلی اینترنت کامپیوتر توسط افراد زیر خریداری می‌شود.

 افرادی که می‌خواهند در حاکمیت شبکه مشارکت کنند و پاداش دریافت کنند.

 توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند کوین‌های ICP خود را به چرخه‌ها تبدیل کنند و برای محاسبه، آن‌ها را خرج کنند.

خرید، فروش و نگهداری کوین ICP به چه صورت هست؟

تا این لحظه صرافی‌های هیوبی، کوین بیس و بایننس این کوین را لیست کرده‌اند و در نتیجه می‌توان از این اکسچنج‌ها کوین کامپیوتر اینترنت را خریدوفروش کرد. برای نگهداری کوین ICP، فعلاً می‌توان از همین صرافی‌ها استفاده کرد و هنوز کیف پول رسمی برای این کوین ایجاد نشده است.

0 نظر:

نظر بدهید