چه کسانی از قانون‌گذاری رمز ارزها استقبال می‌کنند؟
رمز ارزها دست دولت‌ها نیستند و هیچ کشوری کنترل و مدیرت بر این بازار ندارد.

به گزارش بورس فوری، ارزهای دیجیتال تأثیرگذار و تأثیرپذیر از سایر بازارها هستند.

چه کسانی از قانون‌گذاری رمز ارزها استقبال می‌کنند؟

در روزهای گذشته بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را تجربه کرد. به صورت کلی فعالان فعلی بازار صعود و نزول بازار را دیدند. بازار رمز ارزها در دنیا با اخبار قانون‌گذاری مواجه شده است و به این واسطه شرایط جدیدی را تجربه کرده است. امریکا و چین که به دنبال قانون‌گذاری هستند و ایران نیز دو موضوع مسدودسازی و مقابله با مسدودسازی مطرح شده است. در خصوص شرایط جدید و ریسک‌های احتمالی رضا مسعودی‌فر عضو هیئت‌رئیسه کارگروه تبادل انجمن بلاک چین ایران در گفتگو با گسترش نیوز گفت: بازارهای مالی به صورت کلی ریسک و مخاطرات گوناگونی دارد. اگر بدون دانش و اطلاعات به بازارها ورود کنیم، به احتمال زیاد با ضرر مواجه خواهیم شد. افراد به عنوان معامله‌گر روزانه و سرمایه‌گذار بلندمدت باید با مطالعه و دانش ورود کنند. تمام بازارهای مالی دنیا این ماهیت را دارند.

ضرورت قانون‌گذاری و فرهنگ‌سازی در بازار رمز ارزها

مسعودی فر تأکید کرد: خیلی از کشورها به دنبال ایجاد محدودیت در رمز ارزها بودند اما این روند به صورت مقطعی انجام شد. بازار ارزهای دیجیتال به صورت کلی غیرمتمرکز هست و در جهان به راه خود ادامه خواهد داد. این تکنولوژی را نمی‌توانیم محدود کنیم. رمز ارزها وجود دارند و باید قبل از این که آسیب ببینیم، با قوانین این فناوری را کنترل کنیم. در ایران خیلی از موضوعات اول شکل گرفته‌اند و بعد قوانین و فرهنگ ایجاد شده است. اگر در زمان مناسب به مسائل توجه نشود، با خطرات زیادی مواجه خواهیم شد.

چگونه توکن های کلاه‌برداری را بشناسیم؟

این عضو هیئت ‌رئیسه کار گروه تبادل انجمن بلاک چین ایران در خصوص توکن های کلاه‌برداری گفت: سرمایه‌گذار یا معامله‌گر در زمان انتخاب توکن ها باید اطلاعات لازم را کسب کند. سرمایه‌گذار باید سند شفافیت و نقشه راه توکن را به درستی مطالعه کند. همچنین در خصوص پروژه توکن نیز باید اطلاعات کسب کنند. بررسی اخبار جامعه‌های مجازی توکن ها و اخبار توئیتر پیرامون این توکن ها به سرمایه‌گذار کمک می‌کند. در بازار رمز ارزها یک دسته توکن وجود دارد که به عنوان توکن مخرب شناخته می‌شود. با تحقیق و آگاهی می‌توانیم توکن درست انتخاب کنیم تا درگیر مباحث کلاه‌برداری نشویم. توکن های مخرب یکی از راه‌های مرسوم کلاه‌برداری در حوزه ارزهای دیجیتال است.

تأثیرگذاری و تأثیرپذیری ارزهای دیجیتال

مسعودی فر خاطرنشان کرد: رمز ارزها دست دولت‌ها نیستند و هیچ کشوری کنترل و مدیرت بر این بازار ندارد. در نتیجه بازار سمت‌ و سو خودش را مشخص می‌کند. در دوران پاندمی کرونا رمز ارزها بر بازارهای دیگر تأثیر گذاشته بود. رمز ارزها تأثیرگذار و تأثیرپذیر از سایر بازارها هستند.

استقبال فعالان از قانون‌گذاری

عضو هیئت‌رئیسه کارگروه تبادل انجمن بلاک چین ایران در پایان گفت: امیدوارم نهادهای قانون‌گذاری با همفکری بخش خصوصی هر چه سریع‌تر در بازار رمز ارزها قانون ایجاد کند تا فعالان حوزه با کار قانونی فعالیت کنند. همه فعالان به دنبال فعالیتی قانونمند هستند و از قانون‌گذاری استقبال می‌کنند.

چند نکته ضروری در شرایط فعلی

در شرایطی که بازار ارزهای دیجیتال روند نزولی دارد، افراد تازه‌وارد باید بیشتر به دنبال کسب اطلاعات باشند و بدون هیجان سرمایه‌گذاری کنند. بر اساس اطلاعات مطرح شده، همه بازارهای مالی ریسک دارند و ورود به بازارها بدون دانش ریسک و خطرات را بالا می‌برد. ارزهای دیجیتال یک موضوع مبتنی بر فناوری هست و ورود به این بازار به دانش بیشتری نیاز دارد. همچون در خصوص قانون‌گذاری نهادهای مربوطه باید دقت بیشتری کنند. در ایران اگر چه صحبت از مسدودسازی شد اما رئیس‌کل بانک مرکزی این موضوع را رد کرد و به تازگی نامه‌ای از سوی دفتر نهاد ریاست جمهوری به رئیس‌کل بانک مرکزی ارسال شد که از مسدودیت درگاه‌های فروش رمز ارز جلوگیری شود. جلوگیری بانک مرکزی به واسطه نامه بیش از ۶۰ هزار نفر از فعالان بازار بود.

 

0 نظر:

نظر بدهید