تولید و صادرات ۱۲ فولادساز بورسی و غیربورسی با کاهش و افزایش ۹ و ۴۸درصدی
۱۲ شرکت‌ بورسی و غیر بورسی طی نیمه نخست سال جاری با تولید و صادرات ۶.۷ و ۳.۸ میلیون تنی فولاد، کاهش و افزایش ۹ و ۴۸ درصدی ثبت کردند.

به گزارش بورس فوری، بررسی عملکرد تولید شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، خوزستان، فولاد آلیاژی، میدکو، گروه ملی، کاوه جنوب، خراسان، چادرملو، ارفع، بناب و جهان فولاد سیرجان در نیمه اول سال جاری نسبت به سال قبل کاهش ۱۲ درصدی داشت.

بر اساس این گزارش ، شرکت‌های فولادی در شهریور سال جاری بالغ بر ۱.۶ میلیون تن شمش تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افت داشت.

بیشترین میزان شمش در نیمه اول سال جاری توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیش از ۴.۴ ، خوزستان ۱.۴ و ذوب‌ آهن اصفهان با ۱.۱ میلیون تن تولید شد. همچنین فولاد ایران با ثبت رشد ۲۴ درصدی ، بیشترین رشد تولید را تا پایان شهریور رقم زد.

در نیمه دوم تیر در پی خاموشی‌های متعدد به دلیل ناترازی در مصرف و تولید برق بود، وزارت نیرو با استناد به مصوبه شورای عالی امنیت ملی به شرکت‌های برق مأموریت داد ، فعالیت برق مشترکان فولادی و سیمانی را متوقف کنند و بر این اساس بیشترین فشار بر این صنایع تحمیل شد و تولید کاهش یافت.

بر این اساس در نیمه نخست سال ، شرکت‌های معدنی موفق به تولید ۶.۷ میلیون تن انواع محصولات فولادی شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش ۹ درصدی داشت اما با صادرات ۳.۸ میلیون تنی ، رشدی ۴۸ درصدی به ثبت رساندند.

ایران دارای ۶۸ نوع مواد معدنی است. ذخایر سنگ‌آهن ، مس و روی ۲.۷ ، ۲.۶ میلیارد و ۱۱ میلیون تن معادل ۰.۸، ۰.۴ و ۴ درصد کل ذخایر جهان است.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید