وعده های وزیر اقتصاد برای بورس محقق نشد / چند راهکار خروج از بحران
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن انتقاد از فقدان سیاست جامع برای هدایت نقدینگی سرگردان به بورس گفت: وزیر اقتصاد ایده‌های خوبی برای بازار سرمایه داشت که محقق نشد !

به گزارش بورس فوری،

محسن زنگنه با اشاره به اینکه سیاستی جامع برای هدایت نقدینگی سرگردان به بورس وجود ندارد به خانه ملت گفت: احسان خاندوزی پیش از رفتن به وزارت اقتصاد ، ایده‌های خوبی برای بازار سرمایه داشت اما اتفاقی نیفتاد !

وی افزود: انتظار می‌رفت در هفته‌های اول در خصوص ورود سریعتر نقدینگی به بورس که ارتباط مستقیم با زندگی و سرمایه مردم دارد، اقدام کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای ورود نقدینگی به بورس تنها راهکار، بازآفرینی اعتماد مردم و لازمه این اعتماد براساس قانون بودجه 1400 ، فروش سهام شرکت‌های برتر دولتی و افزایش عرضه اولیه است که سیگنال مثبتی را به بازار ارسال خواهد کرد.

زنگنه گفت: بازارسرمایه با سخنرانی و وعده و وعید تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد. باید اقدام عملی کرد و اعتماد دولت به بازار سرمایه به افکار عمومی نشان داده شود. ابزار این اعتماد آفرینی هم در بودجه 1400 لحاظ شده است.

وی افزود: موضوع بعدی جلوگیری از افزایش فروش اوراق مالی است. دولت عمده تامین مالی را از طریق فروش اوراق انجام می‌دهد که حدود 24 درصد ارزش افزوده سالانه را دارد و موجب شده ، سرمایه‌‍‌ ها به این سمت حرکت کنند . باید مراقبت شود که سیاست های بانکی و انتشار اوراق در تضاد با حمایت از بازار سرمایه نباشد.

زنگنه ادامه داد : این کمیسیون طی جلسات ، بحث سرمایه در بازار و تثبیت ارز را بررسی و ایده ها را در اختیار دولت قرار خواهد داد.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید