فاصله ۳ درصدی بیت‌کوین تا سقف تاریخی
درحالی که بیت کوین تنها فاصله سه درصدی با سقف تاریخی خود دارد، بیشتر اخبار منتشره موافق این بازار و همراه آن است. از چراغ سبز پوتین راجع به این بازار و احتمال معاملات نفت با ارزهای دیجیتال در آینده، گرفته تا ورود ۹۴ میلیون کاربر جدید همگی انعکاسی از وضعیت مطلوب کنونی است. در هر صورت هنوز مشکلاتی در این بازار وجود دارد و مخالفان نظرات متفاوتی نسبت به آن دارند.

به گزارش بورس فوری،
فاصله ۳ درصدی بیت‌کوین تا سقف تاریخی
بیت‌کوین در اغلب صرافی‌ها با رشد حدودا ۱۰ درصدی در روز گذشته به مرز ۶۳ هزار دلار رسیده است اما امروز کمی عقب نشینی کرده و در سطح ۶۱ هزار دلار مورد معامله قرار گرفت. این بالاترین قیمت بیت‌کوین از ۲۹ فروردین یعنی طی حدود ۶ ماه گذشته است. اگر رشد قیمت بیت‌کوین تنها ۳ درصد دیگر ادامه داشته باشد، رکورد تاریخی قیمت آن شکسته خواهد شد.این صعود تند و تیز دوباره بیت‌کوین بعد از آن رخ داده که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده با راه‌اندازی ETF آتی بیت‌کوین مخالفتی ندارد و این نوع صندوق ممکن است در هفته آینده راه‌اندازی شود.

چراغ سبز روسیه به رمزارزها
ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که استفاده از ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات نفتی "هنوز زود است.رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه روز پنجشنبه CNBC پس از جلسه عمومی مجمع هفته انرژی روسیه، موارد احتمالی استفاده از ارزهای دیجیتال را مورد بحث قرار داد. بر اساس متن مصاحبه کامل منتشر شده در وب سایت رسمی Kremlin، پوتین گفت که ارزهای دیجیتال خصوصی می‌توانند به عنوان یک واحد حساب عمل کنند اما بسیار ناپایدار هستند.
پوتین در ادامه با بیان اینکه همه چیز تکامل می‌یابد افزود: دولت روسیه بازار ارزهای دیجیتال را به دقت زیر نظر دارد. او همچنین این احتمال را رد نکرد که ارزهای دیجیتال بعضاً به دارایی برای انباشت تبدیل شوند.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت ارزهای ردیجیتال هنوز پشتوانه‌ای ندارند. پوتین در پاسخ به این سوال که آیا دارایی‌های دیجیتال توسط مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک را بی‌ارزش می‌داند، پاسخ منفی داد و توضیح داد که او فقط استفاده از ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات نفتی را زود می‌داند.

پیتر شف منتقد سرسخت ارزهای دیجیتال
پیتر شیف اذعان داشت افزایش قیمت طلا درحال‌حاضر خبر بدی برای بیت‌کوین است. رئیس صندوق SchiffGold و مدیرعامل Euro Pacific Capital، که منتقد بیتکوین است در توییتی اعلام کرد که افزایش قیمت طلا درحال‌حاضر خبر بدی برای بیتکوین است.

پیتر شیف در توییتی نوشت که طلا پس از انتشار داده‌های بدتر از حد انتظار در مورد تورم بالاخره رشد کرد. وی اظهارکرد که اخبار بد در مورد تورم خبر خوبی برای طلا است، وی افزود: این افزایش احتمالا پایدار بوده و راه درازی در پیش دارد.

افزایش استقبال از بازار رمزارزها
۹۴ میلیون کاربر جدید اماده ورود به بازار رمز ارزها هستند. به گفته بانک آمریکا، به دلیل تورم شدید ۹۴ میلیون نفر از کشورهای در حال توسعه آماده خرید دارایی‌های دیجیتالی با ثبات تر از ارزهای ملی میباشند. ذخایر بیتکوین در مبادلات در پایین‌ترین سطح سالانه قرار دارد و باعث کاهش عرضه می‌شود. هجوم واقعی کاربران به بازار رمز ارزها میتواند گرمای بازار را افزایش دهد.

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید