تعیین تکلیف سالمندان جامانده از تزریق واکسن کرونا
سخنگوی ستادملی مقابله با کرونا، در ارتباط با سالمندان در اولویت واکسیناسیون که از واکسن زدن جا مانده اند، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش بورس فوری، علیرضا رئیسی، روز چهارشنبه در حاشیه نشست خبری هفته بدون دخانیات، در خصوص روند واکسیناسیون سالمندان، گفت: فرآیند ثبت نام تغییر پیدا کرده است قبلاً این گونه بود که افرادی که با آنها تماس نگرفتند برای واکسیناسیون ثبت نام کنند اما از الان به بعد همه باید ثبت نام کنند و بر اساس ثبت نام‌های انجام داده شده نوبت دهی می‌شود.

وی افزود: بر اساس آخرین آمارها از روز گذشته روند ثبت‌نام خیلی خوب بوده به طوری که بالای ۹۰ درصد رشد داشته است.

رئیسی تاکید کرد: سالمندانی که ثبت نام کردند حتماً منتظر دریافت پیامک باشند و اگر تا امروز پیامکی دریافت نکردند تا پایان همین هفته صبر کنند قطعاً پیامک به آنها ارسال می‌شود.

به گفته وی، پیامک‌ها بر اساس نوبت دهی ارسال می‌شود اگر پیامک داده نشد افراد بالای ۷۵ سال از شنبه می‌توانند به یکی از مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن خود را بزنند.

رئیسی در خصوص قطعی برق در بیمارستان‌ها گفت: از نظر استانداردها بیمارستانی بدون برق جایگزین و اضطراری نمی‌تواند کار کند و اگر چنین اتفاقی بیفتد ربطی به قطعی برق ندارد و باید خود بیمارستان پاسخگو باشد که چرا برق اضطراری آن کار نمی‌کند به ویژه در اتاق عمل که نباید برق قطع شود.

وی تاکید کرد: قطع برق حوزه سلامت را خیلی تحت تأثیر قرار می‌دهد به خصوص در حال حاضر در بحث واکسیناسیون هستیم وجود برق می‌تواند ایمنی باشد برای ما که واکسن‌ها را درست نگهداری کنیم.

رئیسی اظهار داشت: در حال حاضر که هوا گرم شده به خصوص در مناطق جنوبی کشور افرادی که برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند اگر برق قطع شود کولر نیز قطع می‌شود و افرادی که برای واکسن آمدند را اگر کرونا نکشد، گرما می‌کشد و این خیلی بد است و باید مراقبت کنیم.

0 نظر:

نظر بدهید