تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | سهامداران شاراک، پاکشو، کدما و باما بخوانند
چهار نماد پاکشو، کدما، باما و شاراک مورد بررسی به لحاظ تکنیکالی قرار گرفتند. این چهار نماد در روزهای آینده چه روندی را طی خواهند کرد؟

تحلیل تکنیکال پاکشو

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | سهامداران شاراک، پاکشو، کدما و باما بخوانند

 

 

پاکشو در حوالی قیمت ۵۱۰ تومان با حمایت جدی همراه بوده است و اخیرا با شکست خط روند نزولی در اندیکاتور RSI و به همراه آن در نمودار قیمت روند تازه‌ای را آغاز کرده است. قیمت در گام اول موفق به صعود تا محدوده‌ فیبوی ۰.۳۸ اصلاح اخیر در ۶۳۰ تومان شده است.

پس از آن قیمت با ثبت یک کندل منفی فعلا وارد اصلاح شده است که کف حمایتی این اصلاح بر روی فیبوی ۰.۲۳ اصلاح اخیر در ۵۸۰ تومان است. از طرفی دیگر سهم در میان مدت در حال تشکیل یک الگوی برگشتی هارمونیک بصورت کف دو قلو است که اتفاقا خط گردن این الگو بر روی مقاومت ۶۳۰ تومانی قرار دارد.

انتظار می‌رود که قیمت در میان مدت با عبور از آن و تثبیت بالای محدوده‌ گردن در الگوی کف دو قلو آنگاه اهداف بالاتری در ۷۰۰ تومان برای سهم فعال می‌شود.

تحلیل تکنیکال کدما

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | سهامداران شاراک، پاکشو، کدما و باما بخوانند

 

 

کدما بعد از اصلاح عمیقی که طی دو ماه گشته داشته است اکنون به نظر می‌آید که در محدوده‌ حمایت هندسی سهم نزدیک به ۸,۰۰۰ تومان با واکنش مثبت خریداران مواجه شده است. اگر این برگشت منتج به شکست خط روند نزولی در اندیکاتور RSI و پس از آن نمودار قیمت شود قیمت می‌تواند به مدار صعودی برگردد که لازمه آن عبور قیمت از منحنی میانگین ۲۰ روزه است.

در صورت تائید برگشت قیمت و تثبیت روند، قیمت شانس رشد تا محدوده‌ فیبوی ۰.۲۳ اصلاح موج اخیر روی ۱۳,۳۰۰ تومان را دارد. حد ضرر سهم بر روی محدوده‌ حمایت هندسی در ۸,۰۰۰ تومان قرار دارد. از این رو می‌شود گفت که نسبت ریسک به ریوارد سهم جذاب به نظر می‌آید.

تحلیل تکنیکال شاراک

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | سهامداران شاراک، پاکشو، کدما و باما بخوانند

 

 

شاراک اخیرا بعد از رسیدن به نزدیکی‌های تارگت فیبوی ۲.۶۱ در نزدیکی قیمت ۵,۶۰۰ تومان با واگرایی منفی میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI همراه شد و این موضوع باعث تضعیف روند صعودی در قیمت سهم شد از این رو با آغاز روند اصلاحی در سهم اولین محدوده‌ حمایتی سهم بر روی فیبوی ۱.۶۱ در ۴,۳۰۰ تومان قرار دارد که البته قیمت یک بار به این محدوده واکنش مثبت داشته است.

روند نزولی در اندیکاتور RSI در کنار افت کمتر قیمت این بار سبب شکل گیری یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت اندیکاتور RSI شده است. انتظار می‌رود قیمت در صورت افت دوباره در محدوده‌ ۴,۳۰۰ تومان بصورت جدی حمایت شود. از این رو محدوده‌ ذکر شده برای خرید می‌تواند بسیار کم ریسک باشد.

تحلیل تکنیکال باما

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | سهامداران شاراک، پاکشو، کدما و باما بخوانند

 

 

باما از یک سال و نیم گذشته تا کنون درون یک ساختار اصلاحی بصورت یک پنج موجی اصلاح کرده است که به نظر می‌رسد اصلاح در مراحل پایانی خود برای تکمیل موج پنجم از این اصلاح قرار دارد. اکنون قیمت در حوالی کف قبلی خود بر روی ۸۳۰ تومان قرار دارد. از این منظر می‌شود گفت که قیمت با توجه به فاصله کم با حد ضرر خود در ۷۷۰ تومان بسیار کم ریسک تلقی می‌شود. از طرفی با افت قیمت در نمودار قیمت و افت کمتر منحنی RSI سبب ایجاد یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شده است که می‌تواند در تغییر روند قیمت از نزولی به صعودی موثر واقع شود.

منبع: نبض بورس 

به کانال تلگرامی  «بورس فوری » بپیوندید
t.me/boursfoori

0 نظر:

نظر بدهید